A Ravasz, az Agy és a két füstölgő puskacső – Ki vezeti a cégét? – 1. rész

Szerző: | szept 22, 2008 | cégalapítás, cégvezetés, életcél | 6 hozzászólás

ravasz_agy_puskacsoAz Ön cégén — ha jól működik — hárman dolgoznak: a Ravasz, az Agy és a két füstölgő puskacső.

Nem, ezt a cikket nem háromfős vállalkozásoknak írtam. Sietve szólok, hogy ez a modell minden cégre igaz, amelyik jól működik, az egyszemélyes vállalkozásoktól egészen az ezerfős nagyvállalatokig.

Biztos vagyok benne, hogy rövidesen Ön is egyet fog érteni velem ebben — egyelőre arra számítok, hogy a legtöbben csóválni fogják a fejüket.

Ki tehát ez a három figura? És miért van szüksége rájuk minden jól működő cégnek?

Mielőtt megismerkedne velük, gyorsan emlékezzen vissza, miért is alapította a cégét.
Rajta, tegye fel magának a kérdést!

Ha megvan a válasz, akkor még egy fontos teendője van. Hunyja be a szemét, és képzelje el, milyen életet szeretne magának. (Közbevetés: ne ijedjen meg, nem agykontroll, nem vicc, csak tegye, amit kérek, garantálom, hogy a végén meg fog lepődni.)

Legyen merész! Tényleg arra gondoljon, amit szeretne. Ha tehát mindig is arra vágyott, hogy napi 14 órát olvashasson a kertjében, akkor erre gondoljon, ha arra, hogy búvárkodik az Adrián, akkor erre, ha arra, hogy hét gyereket szeretne nevelni, és mellette meg akar tanulni trombitálni, akkor arra. A lényeg, hogy merje elképzelni azt, amit tényleg szeretne. Nem is olyan könnyű, igaz?

Megvan?

Ha bármit elérhetne, szívesen tűzné ki célul azt, amit most elképzelt?

Igen?

Akkor tűzze ki. Legyen bátor. Kis tétekben ne játsszon. Ha nemmel válaszolt, akkor kezdje a gondolkodást elölről, és következetesen keresse meg, mi is az, amit el akar érni. Végül is az életéről van szó. Ne álljon meg, amíg nincs meg a kitűzött cél.

És most nézze meg, hogy a cége ezt a célt szolgálja-e, vagy valami mást. Ha  a vállalkozása nem ehhez a célhoz viszi közelebb napról napra, akkor át kell gondolnia a  módszereit és a prioritásait. Ebben az esetben ugyanis a cége nem a céljai felé viszi, hanem más irányba. Nem biztos, hogy az ellenkező irányba, lehet, hogy csak egy kicsit kellene módosítania a cége pályáján, de egy biztos: ha erre a legutóbbi kérdésre nemmel válaszolt, akkor teendője van a cégével. Át kell gondolnia azt is, hogy nem az életét adja-e cserébe azért, hogy céget vezet. Gondolja tehát végig, mi a cége szerepe az Ön életében, és biztosan ezt várja-e tőle.

Ha teheti, ne a céljain változtasson, hanem a módszerein. Nincs rosszabb, mint úgy meghalni, hogy nem a saját életünket éltük.

Ha pedig a cége ahhoz viszi közelebb, amit valóban élni szeretne, akkor gratulálok Önnek!

Ebben az esetben Ön már tudja, hogy az, hogy a cége kiválóan működjön nem életcél, hanem közbülső cél az életcélhoz vezető úton. (Erre a legtöbben, mint én magam is, csak sokára, hosszú, cégvezetéssel eltöltött évek után jövünk rá.)

Amint megtalálta a megfelelő célt, ahhoz, hogy oda is érjen — ha már azt az utat választotta, hogy egy cég jövedelmeit felhasználva halad a célja felé —, Önnek szüksége lesz a Ravaszra, az Agyra és a két füstölgő puskacsőre.

Gondolja át a céljait, mert rövidesen — napokon belül — megismerkedünk ezzel a három fontos karakterrel.

Ők fogják segíteni ezen az úton.

Horváth Attila

Bélyegző Expressz
Minőségi bélyegzők, expressz gyorsasággal, garanciával!
1163 Budapest, Cziráki utca 26-32., Főépület, 1. emelet 115.

Telefon: 06 (1) 411 1212
Telefax: 06 (1) 411 1313
Nyitva tartás: (munkanapokon) 10 és 17 óra között

www.belyegzoexpressz.hu

 

6 hozzászólás

  1. Tulok Imre

    Vállalkozó, Menendzser, Szakember?

  2. A Kolostor Őre

    TÖKÉLETES felvezetés,
    kiváncsian várom a folytatást!

    …azért jobban örülök, hogy a Ravasz jön a társaival, és nem a
    Tökös a Török, az Őr meg a Nő!
    😉

    …vagy ki tudja?!?!

    Na majd meglátjuk!
    (-:

    Üdv
    A Kolostor Őre

  3. Péter

    Képzelőerő, hit és önfegyelem által -állítólag- mindent el lehet érni a világon…

  4. Benke Gábor

    Kedves Attila!

    Nagyon örülök ennek a témának! Mikor még alkalmazott voltam és mellette „mellékállásként” vállalkoztam egy idő után nagyon fusztrált, hogy 8 órát töltök valahol és azt vettem észre hogy nem is ott jár az eszem és csak a délután 4órát várom… Igen fontos kérdés, amit szerintem mindenkinek fel kell tenni, hogy mi a célom, miért azt csinálom éppen amit csinálok! Szerintem sokan itt siklanak félre, hogy ezt nem igazán tudják és akkor csak csinálnak dolgokat, sokszor erőn felül mégcsak lehet nem is élvezik… pedig hát az élet nem erről kellene hogy szóljon! Mindig örülök amikor Tőled érkezik email, mert mindig egy csomó minden megfogalmazódik bennem… Hatástöbbszörözés, eszközhasználat… Na megyek is önmegvalósítani! 🙂

  5. Erdélyi Norbert

    Ez a célkitűzés dolog tényleg agykontrolosan hangzik, vagy méginkább úgy mint egy korai MLM nagygyűlés ’93-ból: de a durva az, hogy tényleg működik. Kiváncsian várom a karaktereket.

    (Amúgy miért ez az udvarias önözés a postokban, ha amúgy tegeződünk a kommentekben?)

  6. Bélyegző Expressz

    Norbert, igazad van: ha valami úgy hangzik, mint egy jól elcsépelt Amway agitációs szöveg első pár mondata, na az pont a célkitűzés.

    Az a helyzet, hogy az Amway pontosan tudta, hogy valami olyat is kell mondania, ami igaz, ha el akarja indítani az embereket a beszerveződés rögös útján. Mindenki tudja, hogy célkitűzés nélkül nincs megvalósítás sem. Az egyik legnagyobb hibánk, ha úgy dolgozunk, hogy a céljainkat a nagy büdös jövőben tervezzük majd kitűzni. („Majd ha elértünk itt valamit, meglátjuk, mit lehet azzal kezdeni.”) Mindig elfelejtjük, hogy az időnket az életünkből használjuk, másképp mondva: a ki nem tűzött vagy rosszul kitűzött céljainkért végül is az életünkkel fizetünk.

    Namármost, aki egyszer kitűzött egy célt — egy igazit, olyat, amiért tényleg érdemes —, az átélte már, milyen érzés utána elindulni ebbe az irányba. Olyan tempót tud diktálni az ember — ráadásul anélkül, hogy belefáradna —, hogy el sem tudta képzelni korábban. Mert az, hogy a kitűzött cél elérhető, nagyon tudja inspirálni az embert.

    Nem véletlen, hogy az MLM cégek is — mint az előbb említett Amway is — a célkitűzéssel nyitnak. Ha egyszer elképzeled azt, amiben szívesen élnél, nem szívesen mondasz le róla, ha tudod, hogy van lehetőséged elérni. (Náluk az elérhetőséggel volt a bibi, a vágykeltés tökéletes volt.) Az Amway és az MLM cégek persze nem tudták mindenkinek garantálni, hogy oda is érnek, de nem is az volt a céljuk, hanem az, hogy mint az agarak a guminyúlra, rásprinteljenek az emberek a lehetőségnek látszó hálózati tagságra.

    A jó hír, hogy a saját céged sikere sokkal inkább tőled függ, mint egy MLM hálózatba frissen beléptetett, a piramis alján, 10 valamelyik hatványa mélyén gályázó hálózati tagé.

    Miért van céged? Azért, mert jobban lehet vele keresni, mint alkalmazottként? Egész jó válasz, de kevés a boldogsághoz. Ha viszont tudod, hogy mihez kell neked az a pénz, mit akarsz elérni vele, akkor már értelme van annak is, hogy vállalkozó vagy, másik életmódot folytatsz, mint alkalmazottként, és ez a munkád közelebb visz valamihez, amihez eddig nem volt lehetőséged közelebb kerülni.

    Azt sem árt elfelejteni, hogy a pénz nem a boldogság, cask egy eszköz, amellyel mefgvehetsz olyan dolgokat, amelyek már el tudnak vezetni a célodhoz. Például a pénzeden vehetsz időt, és ott töltheted el, ahol csak akarod, akkor, amikor te akarod. Míg másokat éppen orcán prüszkölnek a metrón, te otthon játszol a gyerekeiddel, és ebéd után elmentek az Állatkertbe. Vagy ejtőernyőzöl, hegyet mászol, sakkozol, jótékonykodsz, olvasol — amit akarsz.

    Na, ide el is kell jutni.

    Ha a céllövő nem nézi ki magának a tízest, ha nem teszi a célkereszt közepébe, soha nem fogja eltalálni. Ezért kell a célkitűzés.

    Aki nem él a lehetőségével, az úgy él, mint a céllövő, aki vaktában lövöldöz, és olimpiát akar nyerni.