Még sosem beszéltem a Trodat — szerintem — legnagyobb baklövéséről. Szerencsére nem a mostani bélyegző sorozatnál követték el, hanem még az előzőnél, annál, amelyet most vált fel az új, klímasemleges Printy. Ráadásul ez a baki nem a termék minőségét rontotta, hanem a versenyképességét.
Azzal kezdődött, hogy a Trodat kitalálta, hogy áttervezi az akkor már 8 éve változatlan bélyegzőcsaládot. Dizájnerek és ergonómiai szakértők hada dolgozott az új szérián, nem is rosszul. Áttervezték a mechanikáját, sokkal csendesebbé és hihetetlenül kopásállóvá tették, forradalmasították a bélyegző festékpárna cseréjét, és hogy sok más funkcióján kívül minden addiginál kényelmesebb és biztosabb legyen a bélyegző fogása, terveztek a házra egy nagyon szép fekete gumi bevonatot.
Tényleg nagyon jól sikerült, bélyegzőnek még soha azelőtt nem volt ilyen finom és biztos a fogása. Csakhogy az anyag, amit ehhez a bevonathoz használtak, mintegy 50%-kal emelte meg a bélyegző gyártási költségét a bevonat nélküli verzióhoz képest. Vagyis minden Trodat bélyegző előállítási árának 30%-át ez a bevonat adta.
Mit tett a konkurencia?
A szokásos lépést: kisebb módosításokkal — ami elég volt ahhoz, hogy ne lehessen perelni — lekoppintotta a megújult mechanikát, illetve azt, amit sikerült neki. Ezzel szinte nulla költséggel meg is oldotta a fejlesztést, majd nagyjából egy évvel a Trodat után a gumi bevonatot mellőzve piacra dobta a saját, megújult bélyegzőjét lényegesen rondább, ámde lényegesen olcsóbb kivitelben. Nincs fejlesztési költség, nincs gumibevonat, nincs +50% gyártási költség, van olcsó bélyegző.
Csúnyán káromkodtunk, amikor megtudtuk, hogy milyen árhátrányból indulunk a versenyben.
Szóval a fekete gumibevonat volt a bélyegző legdrágább alkatrésze.
Illetve akkor azt hittük.
Ma már tudom, hogy ennek az ára is elhanyagolható ahhoz képest, ami tényleg a legdrágább tartozéka minden bélyegzőnek, de az Ön termékének is.
A legdrágább alkatrész
A legdrágább, a legköltségesebb tétel ma már biztosan nem a bélyegző gumibevonata lenne, még csak nem is a bélyegző maga. Hanem az ügyfél, aki megveszi. És az ügyfélszerzés költsége napról-napra egyre magasabb lesz.
Mai áron annyiba kerül megszerezni egy új ügyfelet, hogy ha választhatnék, hogy a bélyegzőházat kapjam-e ingyen vagy az új vevőt, egyértelműen a vevőt választanám. Pedig a bélyegzőházat sem kapjuk olcsón, sőt.
Lefogadom, hogy az Ön termékének is a vevő a legköltségesebben megszerezhető alkatrésze. Vagyis hiába, hogy Ön megúszta a kényelmes gumibevonat bakit, a vevőket Ön is mindennap egyre drágábban szerzi.
Mitől egyre drágábbak a vevők?
Azok a hirdetési csatornák, amelyekről az évek során kiderült, hogy valóban hoznak vevőket, ma már mindenki számára ismertté váltak. Egyre többen próbálnak szerencsét a használható hirdetési felületeken. Mindenki tudja, hogy a legtöbbjük licit alapú, vagyis az kap jó pozíciót, aki magasabb ajánlatot tesz érte. Így aztán minél nagyobb tömeg próbál hirdetni egy jó felületen, annál többe kerül — a hirdetési oldalak gazdáinak őszinte sajnálatára.
Olcsón hirdetni a rossz helyeken lehet vagy kísérleti hirdetési felületeken.
Jó hír ez vagy rossz?
Nézőpont kérdése.
Egyfelől rossz, mert a piac mindig is tele lesz olyan cégekkel, akik fillérekért (= annyiért, amennyiért nem lehet vevőt kapni) hirdetnek a Google AdWordsben, és mivel ennek következményeként nincsenek ügyfeleik, van idejük kattintgatni a magas licittel hirdető cégek ajánlataira. Nem tudom, az Ön szakmájában divat-e rákattintani a többiek hirdetéseire, a bélyegzőkészítők között mindenesetre sok a klikkbajnok. Csak tavaly egy családi autó árát gombolták le a cégemről hamis kattintásokkal — és itt most azokról a kattintásokról beszélek, amelyeket a Google nem térít vissza, mert furfangosan dolgozik a klikkbajnok. (A módszert nem teregetném ki nyilvánosan, így is túl sokan alkalmazzák sikerrel.)
Szóval egyfelől rossz hír, hogy a hirdetés ennyivel többe kerül, másfelől jó hír is, mert az első helyre pozicionált hirdetés ára mindenkinek magas marad. Vagyis az árharcos klikkbajnok csak addig tudja alacsonyan tartani az árait, amíg a hirdetése nincs olyan pozícióban, ahol a vevő láthatná. Mert amint ő is az első helyek valamelyikén hirdet, már ő is drágán szerzi a vevőket.
Annyira magasak lettek a licitek, hogy a 3 évvel ezelőtti havi hirdetési keretem ma már csak 2 napra lenne elegendő. Ilyenkor mindig irigylem az elefántmosókat — bezzeg az ő kulcsszavaikra nincs ekkora verseny.
Így aztán különösen fájdalmas tudni azt, hogy a hirdetési keretem jelentős részét rosszindulatú kattintások viszik el. Nem azokról beszélek, akik potenciális vevők, csak végül nem nálunk vásárolnak, hanem azokról, akik szándékosan vadásznak a hirdetéseimre.
Évente egy családi autó ára — ennyibe kerülnek a hamis kattintások
Mivel nem szeretem, ha valaki évente egy kocsi árát vicceli le a cégemről — lehet vitatkozni, hogy engem lop-e meg vagy a vevőimet, én úgy veszem, hogy őket is, engem is —, úgy döntöttem, megkeresem a hatékony megoldást azok ellen, akik kifejezetten a hirdetési keretem ellen indítanak támadást.
Tavaly novemberben megtaláltam azt a szoftvert, amely segítségével jogszerűen és megbízhatóan, minden pillanatban meg tudom mondani, hogy
- éppen milyen IP címről látogatják a honlapomat;
- aki látogatja, mióta van ott;
- melyik lapot nyitotta meg;
- fizetős hirdetésről érkezett-e;
- hányadszor jár nálunk;
- hányszor járt nálunk korábban;
- másodpercre pontosan mikor tett nálunk látogatást most és korábban;
- a sorozatos, rosszindulatú visszatérőket azonnal szűrni tudom, és nem keverem össze azokkal, akik vásárlás vagy érdeklődés szándékával tértek vissza;
- ha az illető IP címet vált (gyakori trükk), az még mindig kevés ahhoz, hogy a rendszer ne ismerje fel, hogy visszatért.
Ráadásul a fentiek ennek a szoftvernek csak mellékes jó tulajdonságai, mert eredetileg ez egy bármilyen honlaphoz illeszthető ügyfélszolgálati chat szoftver, rengeteg hasznos funkcióval, amit imádnak a vevőink.
Valójában ez egy online ügyfélszolgálat, csak másra is jó
Arra tervezték, hogy az érdeklődő ügyfelek minden kérdésére azonnal, online válaszolhassunk, akkor is, ha ők nem akarnak nekünk e-mailt írni vagy nem szeretnének telefonálni.
Ez az a chat program, amely segítségével a vevőink bármit meg tudnak kérdezni Rékától, akit talán már Ön is ismer.
És ez az a szoftver, amelynek a segítségével 2010 telén hirtelen felindulásból kigyűjtöttem a hamisan kattintgatók adatait.
Könnyes egymásra borulás a konkurenciával
Ebből a történetből is látszik, hogy jó, ha az ember beszélőviszonyban van a versenytársaival. Egyik vetélytársam — akivel egyébként élet-halál harcot szoktunk vívni, csak megválogatjuk az eszközeinket — szintén megelégelte, hogy kattintgatnak a hirdetésére. Amikor egy telefonbeszélgetésben együtt szidtuk a hamis kattintókat, úgy döntöttünk, van nekünk olyan fontos ez a piac és a sportszerű verseny, hogy közös erővel kiszűrjük, honnan érkezik hozzá és hozzám a legtöbb hamis klikk. Napokig statisztikákat elemeztünk, míg végre sikerült kiszűrni a leggyakoribb kamu kattintások adatait. És lám, volt egy kis egybeesés.
Nagyjából sejtettük, ki állhat a háttérben. Többen is voltak, de volt egy főkolompos, aki egymaga többet ártott, mint a többiek együttvéve. Ellenőrzésképpen váltottunk vele pár e-mailt úgy, hogy nem tudta, velünk levelezget, és máris megvoltak a referencia adatok.
Így bukott le a kattintó bajnok, aki nem is volt egészen ismeretlen számomra, mert korábban már sok huncutságot csinált, egyszer talán írok erről egy könyvet, megérné. (Mondjuk nem érdemli meg, hogy bekerüljön a világirodalomba…)
Senki se számít a spanyol inkvizícióra (Monty Python)
Majd mint derült égből megannyi zongora, egy szép napon, Mikulás környékén zuhanórepülésben meglátogattuk a kedves Kollégát, és vittünk neki ajándékba egy csoki télapót (étcsokoládét, mert azt nagyon utáljuk), meg egy vadonatúj egeret. Jó volt látni, ahogy az arcára kiült a döbbenet jele, amikor belépett hozzá az a két bélyegzőkészítő, akiket a legkevésbé sem várt volna egy helyen, egy napon. Erich Honecker nézhetett így, amikor a nyaralójában megjelent Brezsnyev és Jimmy Carter, kezükben egy-egy csőre töltött vízipisztollyal.
Persze Ön most azt hiszi, hogy jól helybenhagytuk a fickót. (Mondjuk igény lett volna rá…) De nem ez történt. Kedvesen mosolyogtunk, boldog karácsonyt kívántunk, átadtuk az ajándékokat, és olyan udvariasak voltunk, hogy meg sem érdemelte. Jeleztük, hogy a Mikulás nem hülye, látja, mit csinálnak a rossz gyerekek, és ha a rossz gyerekek nem javulnak meg, jövőre nem kapnak ám finom csoki télapót, még ilyen ehetetlen étcsokoládé bevonómasszás gányolmányt se. Az egeret pedig azért hoztuk, hogy sürgősen cserélje ki a mostanit, mert úgy látjuk, hogy annak nagyon beragadt a gombja.
Aztán elköszöntünk, és otthagytuk a klikkbajnokot.
Ezékiel 25:17
Szerintem kifejezetten jó fejek voltunk. Nálunk kevesebb empátiával rendelkező emberek szerintem biztosan tettlegességig fajultak volna — azért évente egy kocsi árát elbukni egy ilyen ember miatt, nos, ez azért kikezdi az ember humorérzékét.
Első haragomban én is egy olyasféle látogatást gondoltam tenni, mint a Ponyvaregényben. De aztán lehiggadtam, és maradt az étcsokoládé télapó meg az egér.
A többit elmesélem ebben a videóban.
Előre is elnézést kérek azoktól az Olvasóimtól, akikkel magázódunk — ez a videó tegeződős. Kárpótlásul utána mondok majd valamit, aminek biztosan Ön is örülni fog.
Használja 2 hétig ingyen! (Minden kötelezettség nélkül)
A Chat4support.hu lehetővé tette, hogy Ön 2 hétig teljesen ingyen kipróbálja az üzleti chat program professzionális változatát. Nincs apró betű, nincsenek kötelezettségek, tényleg minden ingyenes. Ehhez csak el kell látogatnia a Chat4support weboldalára, és fel kell vennie a kapcsolatot — chat-en, e-mailben vagy telefonon — Fodor Eszterrel. Ő az a kedves hölgy, akivel a videón beszélgettem.
Már csak azért is érdemes kipróbálnia ezt a szoftvert, mert kincset érő információkat szerezhet arról, hogy melyik kulcsszavára milyen érdeklődők kattintanak. Végignézheti, milyen utat jár be egy vevője az oldalra való belépéstől a vásárlásig — vagy a végleges kilépésig. Nagyon sokat fog tudni finomítani a weboldalán, a hirdetésein. És nem utolsósorban lehetősége lesz élőben válaszolni a potenciális vevői kérdéseire.
Rövidesen pedig mutatok pár megdöbbentően jó dolgot, aminek sokan fognak örülni, olyanok is, akik nem akarnak bélyegzőt vásárolni.
Addig is figyelje a konkurenciát, szűrje ki a hamis kattintásokat — lehet, hogy Ön is fölöslegesen dob ki egy családi autónyi pénzt minden évben.
Ha pedig tetszett ez a bejegyzés, ajánlja másoknak is — nyomja meg ezt a gombot itt, ahol a tetszik (magyarul: Like) gomb szokott lenni:
Ne iratkozzon fel a Bélyegző Expressz Blog blogértesítőjére, ha nem szeretne értesülni az ilyen hírekről. Ha mégis szeretne, és Ön még nem regisztrált olvasója a Bélyegző Expressz blognak, akkor gyorsan regisztráljon itt.
Horváth Attila
Bélyegző Expressz
Minőségi bélyegzők, expressz gyorsasággal, garanciával!
1163 Budapest, Cziráki utca 26-32., Főépület, 1. emelet 115.
Telefon: 06 (1) 411 1212
Telefax: 06 (1) 411 1313
Nyitva tartás: (munkanapokon) 10 és 17 óra között
www.belyegzoexpressz.hu
Csatlakozzon a Bélyegző Expressz rajongóihoz a Facebook-on!
De durva!!!! Ez valami hihetetlen! Már hogy ilyen ember is van. A legvadabb álmaimban sem gondoltam volna. Egyetlen kérdést szívesen feltennék neki: mit gondol, mi lenne, ha annyi energiát fektetett volna (vagy fektetne a jövőben) konstruktív munkába, mint a rombolásba? Mintaszerűen reagáltatok, szívből gratulálok! Aaaanyira szívesen megnéztem volna az arcát, amikor a képébe nyomjátok a mikulásotokat! csak remélem, hogy a legolcsóbbat vettétek meg neki, mert abban van a legtöbb anyag! 🙂
Sajnos ez az álltalános. A mi iparágunkban most a google helyeken megy az okoskodás. Mióta a google felhasználói értékeléseket is figyelembe veszi találatok rangsorolásánál valaki elkezdett tömeges negatív véleményeket gyártani. Itt viszont nem lehet így beazonosítani őket. A google meg nagy ívben le… az egészet. Pedig az érintettek együttvéve jó néhány családi autó árát hagyták már ott náluk.
Miért kell emailt írni vagy telefonálni, ha kíváncsi vagyok az áraikra? Titkos?
@Kékesi Márti:
Elnézést, nem értem a kérdést. Miért lennének titkosak az áraink? Ha a belép a webáruházba (amit a honlapról egyetlen kattintással elér) minden termék mellett megtalálja az árát.
Például itt:
http://bit.ly/belyegzo-arak
De természetesen telefonon, chat-en is szívesen tájékoztatjuk mindenről, amire csak kíváncsi.
Szia Attila!
Először is köszönöm a lehetőséget a véleményem leírására. Versenytársként is elismerésem ehhez a bejegyzéshez, főképpen a klikkelős történethez. Jómagam is ezzel küzdök nap mint nap. Egyesek (munka hiányában) tényleg sportot űznek az ilyesféle időtöltésből. Sajnálom őket! Nagyon-nagyon rossz érzés lehet az egerüket ennyit molesztálni…már-már beteges szokás. Ezért döntöttem úgy, hogy együttes erővel, egymást segítve szükséges az efféle klikkhuszárokat kiiktatni. Ezt a mikulásos történetet figyelmébe ajánlom az összes, nálunk legtöbbször rosszabb pozícióban elhelyezkedő versenytársnak. Akinek nem inge, ne vegye magára! Húsvéti nyuszit már nem adunk senkinek, de vannak még ötleteink, találó „ajándékok”, persze nem Ponyvaregényes módon :). Nem szégyen elismerni, hogy vizsgáljuk egymás weboldalait, de az már szégyen, ha megrendelések hiányában inkább a versenytársunknak okozunk kárt. Az is szégyen, hogy a kattintgatásra szánt időt nem az általunk oly megbecsült vevőkre szánjuk. Már aki megbecsüli. Én úgy érzem, mi Attilával megtaláltuk a közös hangot. Bratyizásnak azért helye nincs! A harc az harc, minél keményebb, annál jobb! Ezzel mi, és vásárlóink is jól járnak. Még egyszer köszönöm, hogy beírhattam! Üdv., A.
Attila, bocsánat, nem voltam egyértelmű. Az ajánlott oldalt, a chat4support.hu-t kifogásoltam, mert nem találtam árakat.
Nálunk is a google helyekkel volt probléma – hamis értékelések.
Írtunk egy bejegyzést – http://matracgyilkos.blog.hu/2011/06/24/matrac_spam – ment propellerre meg indexre és az összes leértékelt konkurenciának.
Szerintem azóta kétszer is meggondolják…