belyegzo_expressz_titanicA Titanic kapitánya 1912. április 14. éjjelén benyit a nagy szalonba. A zenekar diszkréten abbahagyja a muzsikát. A kapitány egy kis figyelmet kér, majd a következőt mondja.

--- Hölgyeim és Uraim! Van egy jó hírem, meg egy rossz. Melyikkel kezdjem?

A szalonban kivétel nélkül úriemberek ülnek, így nem meglepő a válaszuk:

--- Kapitány úr, kezdje a jó hírrel!

--- Tizenegy Oscart fogunk kapni!

Nekem is van egy ilyen jó hírem. Érdekli?

Van egy helye a csónakban, és kap egy lapátot

Amennyiben Önnek még mindig megvan a vállalkozása, és az elmúlt néhány hónapban nem veszítette el a cége vagyonát, az adósai nem léptek meg a pénzével, az összes megtakarítását nem bukta el egy rosszul időzített tőzsdei tranzakción, a versenytársai nem ették meg a piacát reggelire, akkor az Ön cége most már valószínűleg túléli a jelen válságot.

Vagyis a trendek megfordulni látszanak. A Titanicból kibontható hasonlattal mint a jelen helyzetre alkalmazható praktikus képzavarral élve azt mondhatnám, hogy Ön abban a szerencsés helyzetben van, hogy már a mentőcsónakban ül, és bár ez a helyzet nem garancia arra, hogy túléli ezt a krízist, hiszen még mindig a vízbe ránthatja egy ott kapálózó utas, Öné a lehetőség, hogy használja az evezőt. Egyrészt arra, hogy minél messzebb jusson a roncstól, másrészt arra, hogy fejbe kólintsa vele azokat, akik a helyére pályáznak.

Most ne filozofáljon, lapátoljon!

Nem túl barátságos helyzet, elismerem, de higgye el, aki a hideg vízben lubickol, szívesen cserélne most az Ön dilemmáival. Ne kényeskedjen, akinek jutott hely a mentőcsónakban, tekintse kötelességének, hogy megmentse a saját életét. Az élet mindig is igazságtalan volt, és most már az is marad.

Elérkezett tehát a lapátolás ideje. Úgy tűnik --- és ezt egyre több megbízhatónak nevezhető forrás is alátámasztja --, hogy a vállalkozások egyre derűsebben látják a jövőt, nem csökken, hanem óvatos növekedésnek indult a fogyasztás. Ez lehet jó hír.

Hogy ez nem csupán vénasszonyok fecsegése, azt az erről szóló cikkeken kívül a sját tapasztalataimmal is alá tudom támasztani. Tudom, amíg az ember nem közgazdász, ne elemezzen gazdasági trendeket, de arra azért érdemes figyelni, ha egy bélyegzőkészítő azt látja, hogy egyre több újonnan alakuló cég rendel tőle. A bélyegzőkészítő ennyiben egy kicsit mindig a gazdaság ütőerén tartja a kezét. Hiszen amikor cégek alakulnak / átalakulnak, bélyegzőt is rendelnek. Jelentem, újból nagy számban rendelni kezdtek az újonnan alakuló cégek. Ennek (is) egyik következménye, hogy júniusban a Bélyegző Expressz eddigi legnagyobb forgalmát produkálta. Tehát nem a 2009. év legjobb hónapját, hanem 2000. márciusa óta a legnagyobb forgalmú hónapot. Akkor, amikor egyébként holtszezonnak kellene lennie. Apropó: köszönjük mindenkinek, aki most rendelt!

Ez még nem a szárazföld!

Figyelem! Nem azt mondtam, hogy a recessziónak vége. És azt sem, hogy holnaptól több cég nem megy csődbe. Még bőven lesznek csődök, de a tehetségesebbek és/vagy a szerencsésebbek már kezdenek talpra állni. Vagyis már nem lefelé megy a hullámvasút --- ideje tehát abbahagyni a sikítást. De azért vegyen egy nagy levegőt, és tartsa is bent --- még szüksége lehet rá.

Hogyan készüljön a megforduló trendekre? Hogyan várja a visszatérő ügyfeleket?

Íme néhány hasznos tanács.

Dobjon be valami újat

Törje a fejét valami új ötleten. Egy válság mélypontja után a vevők leginkább valami újra vágynak. Az ember már csak olyan, hogy szereti, ha mindenen látszik, hogy mostantól minden másképpen van. Ha eddig várt egy új termék bevezetésével, most dobja be. Higgyen nekem, nagyobb forgalmat fog hozni, mint gondolná.

Jöhet a prémium termék!

Eddig is ez kellett volna, de még mindig nem késő váltani.

Egy válság idején kétféle termék fogy: a nagyon olcsó gagyi, meg a prémium termék, amely természetesen a legdrágább. Apropó, tudja, hogy míg a General Motors a népautókkal látványosan csődbe ment, a Rolls Royce rekordévet zárt, és tömegesen vett fel új alkalmazottakat?

És azt tudja, hogy a Tesco mellől kezdenek elpártolni a befektetők, mert évről-évre egyre több veszteséget termel? Hja, az olcsóságnak ára van... Az említett multi nagy bajban van, és azt ígérgeti, hogy az idén 1 milliárd dollárral csökkenti a veszteségét, csak maradjanak a befektetői, akiknek a pénzén az Ön árait is letörni igyekszik. De sok befektetője nem szívesen maradna. Míg Önnek velem együtt a szíve szakad meg az áruházláncért, ne felejtsen el bevezetni egy prémium terméket. Vagy ha már azt tartja készleten --- ebben az esetben fogadja elismerésemet: az ilyen bátor emberekkel érdemes együtt gondolkodni! ---, most semmi másra ne költsön, mint arra, hogy erről minél többen tudjanak.

Endorfint a vevőknek!

Egy válságos időszakot mi más feledtetne a legjobban, mint az, amikor azok az emberek akik eddig bizonytalan időre takarékoskodásra kényszerültek, és ezért időnként minőségi kompromisszumokat voltak kénytelenek kötni, a kényszerből megvett takarékos termék helyett végre a minőségi vásárlás élményével ajándékozhatják meg magukat? Tudja, olyan érzés ez, mint amikor végre 1990-ben egy ország szórta a pénzét a Maria Hilfer Strassén, mert bár a felére sem volt szüksége annak, amit összevásárolt, mégis élvezte, hogy végre mehet vásárolni. A pénzköltés a szabadság élményét nyújtja. Adjon rá lehetőséget, és adjon érte olyan terméket, amiért sosem bánják meg, hogy az átlagosnál többet fizettek érte!

Nem azt mondom, hogy hintse a gagyit a nép elé, hanem épp ellenkezőleg: készüljön fel arra, hogy az emberek hálásak lesznek önnek a vásárlás élményéért, ha egy recesszió végén/után megajándékozza őket azzal a jó érzéssel, hogy végre olyat vehetnek, ami jó is. Meg fogják fizetni, mert az is egy élmény, hogy végre a drágábbat is választhatja az ember.

Utóirat:

Tudja, mit csinál a tengerész, ha süllyed a hajó, és már a nyakáig ér a víz?

A fejére áll, hogy csak bokáig érjen.

Ez most az a pillanat. Már nem lesz mélyebb a víz.

Utóirat 2:

Már csak ezen a héten akciós a Trodat EcoPrinty, és csak most jár hozzá a VIP kártya. A részletekért kattintson ide:

>>> Trodat EcoPrinty akciós áron ajándék VIP kártyával <<<

Horváth Attila
Bélyegző Expressz
Minőségi bélyegzők, expressz gyorsasággal, garanciával!
1163 Budapest, Cziráki utca 26-32., Főépület, 1. emelet 115.
Telefon: 06 (1) 411 1212
Telefax: 06 (1) 411 1313
Nyitva tartás: (munkanapokon) 10 és 17 óra között
www.belyegzoexpressz.hu


Írta: belyegzoexpressz  @ 2009/07/20 12:08
 
A(z) „Miért optimista a bélyegzőkészítő?” című bejegyzéshez már 9 komment olvasható.

Rónai Balázs

Igazából a válságban azt muszáj megtenni, amit nem válságban kell(ene).

Újítani, hatékonyságot növelni, megnézni, mire költjük a pénzt, foglalkozni a vevőkkel…

Ráadásul a válság által kikényszerített változások már soha nem fognak “visszacsinálódni”, a világ végérvényesen megváltozik.
Ha ezen nem gondolkoztál, lehet, hogy éppen a válság végén fogsz legjobban meglepődni ezen…

Veres Zoltán

Szia Attila!

Csak most olvastam az írást, nagyon jó!
Én hiszek neked, de nem csak dumálok,
Kazincbarcikán július 1-én nyitottam egy Hiteltolmács irodát.

Üdv.: Zoltán

Bélyegző Expressz

Barna, igazad van, a rutinosak derült időben is tartanak maguknál esernyőt. A vesztesek esőben sem.
— — —
Szuhai György, sajnos nincs ötletem. A részleteket nem ismerem, ezért csak általánosságot tudok mondani: ha nem sikerül úriemberként megegyezni, a legegyszerűbb, ha néz egy másik üzlethelyiséget, és átviszi a vevőkörét. Ha étterem, akkor nehezebb a helyzet, ha kereskedés, akkor valamivel egyszerűbb. De semmi sem kivitelezhetetlen.

Tapasztalataim szerint akkor szokták az embert lehetetlen helyzet elé állítani, amikor nem akarnak vele megegyezni. Lépjen Ön előbb: nézzen körül, hol talál jobb feltételeket. A válság annyiban kedvez Önnek, hogy most biztosan válogathat a kiadó ingatlanok között.

— — —
Dundi, reméljük, amikor kijöhetsz végre a víz alól, nem ki-, hanem meg fogsz száradni. És minden jobban beindul, mint annak előtte.

Te vagy az egyik olyan kereskedő, aki a bajban sem hagytad magadra az ügyfeleidet — ezt nem fogják elfelejteni neked.

A hétvégi eső piszkosul eláztatta a kertet, a paradicsomok ágait teljesen elfektette. Egész vasárnap azokat kötöztem. Viszont hatalmas szemek vannak rajtuk.

Tanulság: minden jóban van valami rossz!

Dundi

Ha már esernyőről beszéltek.
Én már bőrig áztam.
Most fejen állok, hogy bokáig érjen a víz.
Csak hát elfogy a levegő.
No de minden áradás után, jön a szárazság.
Kifogok száradni.
Aztán lehet húzni megint.
Húzni is fogok!

szuhai györgy

Azért ha tud valami jó tanácsot szívesen venném.

szuhai györgy

mindig nagy érdeklődéssel olvasom a cikkeit.Nagyon nagyon igaz amit ír.De ezek csak a felszínek.Vannak még más buktatók is.Nekem pl: kitalálták hogy az üzletem fölé tegyek egy napernyőt.Igen ám már van egy 4mX2,5m=70000ft nem is fér el még egy ha csak nem olyan helyre teszem amihez semmi közöm.Ezt jóvátettem.És!!!azt mondta a vezér ig.hanem teszem meg azonnaliak hatálya felmondja az üzletem bérletét.Persze azis 70000ft lenne.Nemtudom mitévölegyek?

Nagy Barna (Emc)

A kontraszt igazából ott érezhető nagyon, hogy van, akinek már előtte is volt esernyője és csak előkapta, mikor szükség volt rá. Másrészt voltak olyanok is, akik még csak a nevéről sem hallottak soha az esernyőnek.

Bélyegző Expressz

Érdekes, hogy vegyes, hullámzó hangulatú hírek jönnek a világból. Sokat beszélnek arról, hogy a jelen válság tüzeinek eloltására a gazdaságba belepumpált, hirtelen “legyártott” sok-sok milliárd néhány éves távlatban újabb pénzügyi válságot okozhat az infláció miatt. És a pénzügyi köröknek már most érdemes elkezdeni dolgozni ezen a problémán.

A pénzügyi köröket ismerve ha erre matematikai esély van, akkor be is fog következni, ezért érdemes erre már előre készülni (mindenki legyen résen), de addig is az élet megy tovább.

Pénzügyi krízisek mindig is voltak. A lényeg, hogy az embernek mindig legyen stratégiája. Egy felmérés szerint a magyar cégek több, mint 60%-a semmilyen stratégiát nem dolgozott ki arra, hogy hogyan élje túl a válságot. Vagyis csak megálltak az esőben, és reménykedtek benne, hogy hamarabb eláll, mint bőrig áznának. Alig volt, aki esernyőt vásárolt volna.

Bognár László

Lám, jó hangulatú írással is lehet nagyon komoly dolgokról beszélni!
Megerősítenélek annyiban, hogy a válság a tehetséges vállalkozókból kihoz ezt-azt. Pl. szeretnék, ha vállalkozásuknak NEM honlapja volna a hagyományos értelemben, hanem olyan webegysége, amellyel a keresők éléről üzenheti meg: neki kitűnő portékája van.
Egyszóval a jó SEO (keresőoptimalizálás) iránt is nő az igény!

Szóljon hozzá ÖN is! Ha van ideje, küldje el véleményét
ehhez a bejegyzéshez:

A csillaggal jelölt mezők kitöltésére, kérjük figyeljen!

FONTOS: Véleménye elküldéséhez kérem, írja be az ellenőrző összeadás helyes eredményét!



Kérem, írja ide az összeget számjegyekkel: