A zseniális ötletek ilyen egyszerűek, és a legváratlanabb helyen jönnek szembe

Szerző: | febr 18, 2009 | réspiac | 8 hozzászólás

A legjobb ötletekkel rendre a legváratlanabb helyeken találkozom.

A legutóbb egy kiváló esztergomi étterem mosdójában csaptam a homlokomra, és szereztem egy remek impulzust. Épp egy közös üzleti lehetőségről ötleteltünk, amikor rövid néhány percre kimentem a mosdóba, ahol megláttam valamit, ami először is zseniális, másodszor a legjobb pillanatban jött velem szembe, mert egy milliókat érő ötletet juttatott az eszembe, amint megláttam.

Mi lehet olyan impulzív ötlet egy étterem férfi mosdójában, amitől az ember úgy rohan ki a helyiségből, mintha villám csapott volna az Achilles-inába? Mert én így rohantam ki onnan, és közben az a pokoli gondolat kínzott, hogy "a fene egye meg, hogy ez nem nekem jutott eszembe".

fogkefe_automatabolEz a zseniális ötlet egy fogkefe- és fogkrém automata volt, amelyből 2 darab 100 forintosért egy ilyen kis csomagot lehetett vásárolni. Óriási ötlet! Miért? Több okból is.

Magyarországon iszonyú harc dúl az FMCG (Fast Moving Consumer Goods, ami nagyjából azt jelenti, hogy "gyorsan pörgő napi fogyasztási cikkek" ) piacon. Egy fogkefe reklámja minimum arról szól, hogy a NASA által kifejlesztett technológiával készül, 30 százalékkal hatékonyabb, mint az előző modell, és 50%-kal jobb, mint a legjobb versenytársa, nélküle 5 éven belül garantáltan fogszuvasodás vagy műfogsor (vagy ebben a sorrendben) vár ránk, és hogy 100 fogorvosból 98 ezt ajánlja, a másik kettő pedig gonosz és számító, és direkt a konkurencia termékét ajánlja, mert attól garantáltan elromlik a fogunk, ami neki kitűnő üzleti lehetőség.

Azt mondjuk sok termék gyártói és forgalmazói megtanulhatnák a fogkefe ipartól, hogy nem az árharc adja el a terméket. Hanem a problématudat. A legolcsóbb fogkefe is legalább 2 hamburger árába kerül, a motoros változatok ára pedig több tízezer forint is lehet. Kinek-kinek problématudata és komfortigénye szerint.

Mint minden termék esetében, így a fogkefék piacán is nagyjából elhelyezkedtek már a nagyobb nevű gyártók. Új típussal betörni a piacra elsőre mindenképp lehetetlen vállalkozásnak tűnik.

És akkor jön egy cég a semmiből, és fütyül arra, hogy a Colgate, a Signal, a Sensodyne, az Oral-B és a többiek megették a fogkefe piacot. Átfogalmazza a fogkefe fogalmát, létrehoz egy teljesen új funkciójú terméket, ráadásul nyit egy merőben új piaci csatornát. És még nem is azt mondja, hogy az ő termékét vegyem, és ne a más gyártókét — a többi gyártó kénytelen ezt mondani —, hanem azt, hogy a hétköznapokban nyugodtan használjam a nagy gyártóktól vásárolt kedvenc fogkefémet, de adott helyzetben válasszak egy alkalomhoz illő megoldást, amit ő tud szállítani. Vagyis ezzel azt éri el, hogy gyakorlatilag nincs versenytársa!

fogkefe_automataMíg a többi cég milliárdokat költ reklámra — és e kiadásait kénytelen bele is építeni a termék árába —, addig ez a kis cég gondolkozni kezd, és azt mondja, hogy rendben, én nem akarok mindenkinek eladni.

Tőlem csak az vegyen fogkefét, aki

  • elment egy étterembe, és innen fontos találkozóra megy;
  • fogorvoshoz megy, de elfelejtett fogkefét vinni otthonról (és a rendelőben látja meg az automatát);
  • hosszú utazás közben a repülőtéren/pályaudvaron/benzinkúton nem akarja felforgatni a csomagját a fogkeféjéért, hanem inkább vesz egyet;
  • a szállodában veszi észre, hogy a fogkefét elfelejtette becsomagolni.

És ezeknek az embereknek direktben adok el. Nincs reklámköltségem, nem kell üzletet nyitnom, de ott vagyok, ahol a probléma, és én nyújtom a megoldást. A legjobb megoldást.

Hát nem zseniális?

Így kell fütyörészve besétálni egy telített piacra. Réspiacot kell nyitni, és ezen a réspiacon kell a legjobbnak lenni.

A teljes piac megszerezhetetlen, a réspiac közel 100%-ban megszerezhető.

A cég honlapja itt található.

Gratulálok, és köszönöm nekik az impulzust. Akkora ötlet jutott róla az eszembe, hogy el sem merem mesélni (de már dolgozom rajta).

Ha kritizálnom kellene a koncepciót, legfeljebb annyit tudnék mondani, hogy egy ilyen zseniális megoldást nem szabad odaadni 200 forintért. De rendben, elismerem, ennél több aprópénz nem biztos, hogy kéznél van egy átlagos pénztárcában.

És Ön vajon megtalálta már a saját réspiacát?

Vagy még mindig arra költ egy vagyont, hogy tucatnyi egyforma versenytárs között versenyezzen pár százalékkal nagyobb piaci részesedésért?

Horváth Attila

Bélyegző Expressz
Minőségi bélyegzők, expressz gyorsasággal, garanciával!
1163 Budapest, Cziráki utca 26-32., Főépület, 1. emelet 115.

Telefon: 06 (1) 411 1212
Telefax: 06 (1) 411 1313
Nyitva tartás: (munkanapokon) 10 és 17 óra között

www.belyegzoexpressz.hu

8 hozzászólás

  1. Viktor

    határérték alatt van a 200 ft, és ennél többet nem is biztos hogy kiadnál.
    a kefe beszerzési ára nem lehet több 1 huf-nal.

    • Bélyegző Expressz

      Viktor, ne feledd, hogy nem a fogkeféért és a fogkrémért fizetsz, hanem a friss leheletért, amivel visszamész az asztaltársasághoz, visszamész a munkahelyedre, elmész a következő tárgyalásra.

  2. MezőImre

    Viktor,
    Nem az a lényeg, hogy mennyibe kerül, hanem az adott pillanatban mennyit ér meg a vevőnek.
    Mert a probléma tudat megvan, vagy könnyen felébreszthető, ha szem előtt lesz a megoldás.
    Szerintem a mekiben is hülyeség, hogy nem lehet pl. rágót kapni (hogy maradjuk a témánál)

    De nagy kiállításokon van névjegykártya készítő automata. Vajon miért?

  3. Juhász Munkaruha

    Ez zseniális.

    Ne többet dolgozz, hanem MÁSKÉPP!

    Abban a helyiségben már én is többször megvilágosodtam…. 🙂

  4. Alternatív karrier megoldások...

    @Attilla,

    Válság ide, forint romlás oda, szerintem egy eszméletlen jó évnek nézünk elébe.

    Mivel már 2009 év bejegyzése díjat „kiosztottam” Doranskynak, sajnos ezt még egyszer nem tehetem! 😉

    Viszont az év felfedezése díjat már most neked adom! 😉

    A kérdésedre a válaszom igen, sőt több nagyon ígéretes réspiacot is!

    Taubert István

  5. Nemcsák Béla

    Komolyan gondoljátok, hogy erre tömegesen lesznek vevők???
    Persze, jó dolog, praktikus is.
    De erre alapozni egy üzletágat kicsit optimizmus, nem?
    Valószínű, eddig azért nem terjedt el, mert nem sok fantáziát láttak benne.
    Persze megértem, hogy egyes emberek fantasztikus ötletnek tartják, de majd a tapasztalatok igazolják, hogy nem lesz hosszú életű a dolog.
    Csak gondoljatok bele, naponta egy ilyen helyen hányan fognak vásárolni? elad 10 db-ot? Vagy ti még hisztek a mesében, hogy az emberek tömött sorokban fognak az autómata elé járulni? Vicces. Persze, ti managerek, mindent így gondoltok…

    • Bélyegző Expressz

      Béla, nézd csak meg a cég honlapján, hány értékesítési pontjuk van. Meglepne, ha nem menne nagyon jól. Ha pedig mégis gondjaik lennének, van ötletem, hogyan lehet felpörgetni. Szerintem fantasztikus ötlet.

  6. Maya

    Kedves Olvasók!

    Ha jól látom, ez egy 2009-es bejegyzés.

    Kedves Nemcsák Béla! Jelentem, most 2014-ben is, továbbra is erre alapozunk:) A tapasztalat pedig azt mutatja, hogy nagyon is jól tesszük:)
    Kedves Attila! Kiváncsi lennék az: „Akkora ötlet jutott róla az eszembe, hogy el sem merem mesélni (de már dolgozom rajta).”

    Üdv,
    MAya