Ayrton Senna azért is volt minden idők egyik legnagyobb autóversenyzője, mert tudta, hogy nem elég a többieket megelőzni.
Az időmérőkön számtalanszor fordult elő, hogy már biztos, behozhatatlan előnye volt, amikor még nekivágott egy újabb gyors körnek.
Ilyenkor azt mondta a mérnökeinek: "Most már magammal versenyzek!"
Ha Ön így vezeti a cégét, és nem hibázik – ahogy egy Formula-1-es versenyző sem hibázhat -, garantálom, hogy mindig sikeres lesz a vállalkozása.
A Trodat is annak köszönheti vezető pozícióját a világ bélyegző piacán, hogy soha nem nyugodott bele abba, hogy övé a legjobb termék.
Nemrégiben – mindenki legnagyobb megdöbbenésére – a Professional Line fémbélyegző családot tervezték újra.
Igen, jól értette. Ezt a bélyegzőt már 10 éve a hihetetlen tartósságáról ismerik. Erre a Trodat mit csinál? Bélyegzőgyilkos gépeket szerkeszt, hogy megnézze, mit bírnak ezek a bélyegzőházak extrém körülmények között.
Idézek a teszt jegyzőkönyvéből:
1. "Lifetime tests under heavy duty conditions (200 strokes/min., on metal surface) until breaking." Ez nagyjából azt jelenti, hogy egy olyan élettartam tesztet végeztek, amely során a bélyegzőnyúzó szerkezet fém felületen percenként 200-szor nyomta le a Professional Line bélyegzőt, és a kísérletet a bélyegző haláláig végezték. Láttam az ily módon tönkretett bélyegző fényképét: képzelje el azt, amikor egy 2 mm vastag fém alkatrészen egy ovális lyuk tátong.
Kitartó teszteléssel ezt is el lehetett érni, ahogy a luxusautók is összetörnek, amikor ötvennel betonfalnak küldik őket a törésteszen.
2. "Analysis of test results: identification of the weak points of each model." Vagyis amikor a gép a percenkénti 200 lenyomást – figyelem, ez több, mint másodpercenként 3 pecsételés! – addig folytatta, míg végül sikerült működésképtelenné tennie a bélyegzőt, a mérnökök szétszedték a Professional Line-t, és kielemezték a "gyenge pontjait" (nevezzük annak azt, ami tartós extrém használat mellett egy idő után megadja magát).
3. "Elaboration of improvements for each weak point."
Röviden: áttervezték azokat az alkatrészeket, amelyekben a fent leírt, a mindennapi terhelésnél messze durvább igénybevétel kárt tudott tenni.
4. "Testing of improved Professionals & comparison of results: If positive (=min. of +20% durability), start of implementation. If negative, back to step 3."
Ez elég világos: az áttervezett alkatrészekkel szerelt új bélyegzőt megint beteszik a bélyegzőgyilkos eszközbe, és lefuttatják rajta ugyanazt a tesztprogramot, megint mindhalálig.
A két teszt eredményeit összehasonlítják. Ha az áttervezett bélyegző minimum +20%-kal tartósabb lett – ennyivel több leütést bírt, mielőtt tönkrement volna -, indulhat a gyártás.
Ha nem, akkor vissza a 3. lépésre! Azaz: tessék újratervezni!
A jegyzőkönyv szerint 8 ponton módosították a termékeket, azaz 8 olyan alkatrészt erősítettek meg, amelyek legalább 20%-kal növelték meg a bélyegző tartósságát.
Figyelembe véve, hogy a Professional Line sorozat már a kísérletek előtt is messze a legelnyűhetetlenebb bélyegzőnek számított, azt kell mondanom, hogy a mérnökök megdolgoztak a pénzükért.
A törésteszten feltárt "gyenge pontok" megerősítésén kívül még bevetettek néhány praktikus újítást is, így végül a következő eredmény született.
120% tisztaság!
Nincs is annál bosszantóbb, mint amikor tárgyalás előtt még lepecsétel egy iratot, aztán a megbeszélés alatt dugdosnia kell a kezét, nehogy észrevegyék, hogy az ujjai úgy néznek ki, mint egy alsós kisdiák keze rajzóra után. Ettől többet nem kell félnie! A dátumszalagokat elrejtették az új Powerbar burkolat alá, így lehetetlen, hogy Ön az aktuális dátum beállítása közben összepiszkolja a kezét.
120% individualitás!
Mivel a Professional Line sorozat hagyományosan piros tető – világosszürke fölső rész – sötétszürke alsó rész kivitelben készült, bátran állíthatom, hogy nem a változatos külseje miatt szerették. Az új Professional Line bélyegzőket háromféle színű kupakkal szállítjuk. Önnek a vásárláskor nem kell eldöntenie, melyik színű kupakkal kéri a terméket, ugyanis a csomagban mindhárom színt megtalálja, a pirosat, a kéket és a feketét is.
Marketing ínyenceknek egy kis adalék: a három kupak gyártási költsége további fejtörést okozhat a no-name termékeket gyártó konkurenciának, aki a felhasznált anyag mennyiségén is ott spórol, ahol tud. Nos, ha ezt a megoldást is le akarják másolni – nincs kétségem, le fogják -, akkor ez néhány százalék plusz anyagfelhasználással fog járni. Lám, mennyiféle motiváló tényező állhat egyetlen bélyegző továbbfejlesztése mögött!
120% tartósság
FIGYELEM! Aki nem műszaki beállítottságú, az ugorja át ezt a néhány bekezdést, különben örökre gyűlölni fog!
Ígérem, a cikk végén azok is találnak még valami érdekeset, akiket a műszaki tartalom hidegen hagy.
A klisétartó lap megvezető rést meghosszabbították és szűkítették. Ezzel sokkal finomabb nyomatékátvitelt értek el – ne feledje, másodpercenként több, mint 3 lenyomásnak 120%-kal jobban ellenáll, mint az egyébként is legendásan tartós elődje!
A keret alsó részének alakját megváltoztatták, és egy másik, az előzőnél is tartósabb acélötvözetből készítik.
A felső, fém részeket borító műanyag keretet megerősítették, és úgy alakították ki, hogy jobban adja át a nyomatékot az alsó rész felé. Ez a módosítás ugyan nem látszik, mégis jelentősen növelte a bélyegző tartósságát.
Az alsó keretrészbe egyenes felületű stabilizáló "gallért" építettek be, így drasztikusan csökkenteni tudták a súrlódást – ezzel tovább növelték a tartósságot.
Mi értelme volt ennek az egésznek, amikor a Trodat eddig is piacvezető volt, és eddig is a Professional Line volt a bélyegzők között a Rollse-Royce? Miért költöttek erre ennyi pénzt? Miért fektettek ebbe ennyi munkát?
Azért, amiért Önnek is mindig a saját cégével kell versenyeznie, ha már mindenkit lehagyott: azért, mert csak így tudja biztosítani magának azt a piaci előnyt, amit egyszer már megszerzett.
Mire a többiek lemásolnák, amit korábban fejlesztett, a Trodat mindig előhúz egy újabb nyuszit a kalapból, és mire a többiek pezsgőt bontanának, hogy faragtak valamit a lépéselőnyből, a Trodat – engedjen meg nekem itt egy elegáns képzavart – még magasabbra helyezi a lécet.
Mindig így viselkedjen a piaci versenyben. Ez a győztes stratégia!
Utóirat:
A tegnapelőtt meghirdetett akció – amelyről itt olvashat bővebben -, már csak holnap (2008. április 11.) 16:00 óráig tart, és már csak 21 csomag maradt.
Horváth Attila
Bélyegző Expressz
Minőségi bélyegzők, expressz gyorsasággal, garanciával!
1163 Budapest, Cziráki utca 26-32., Főépület, 1. emelet 115.
Telefon: 06 (1) 411 1212
Telefax: 06 (1) 411 1313
Nyitva tartás: (munkanapokon) 10 és 17 óra között
www.belyegzoexpressz.hu
Hány év garancia társul ehhez?
Rövid leszek:
örök garancia.
Jómagam „Támadd meg magad!” elnevezéssel raktároztam el az általad is ismert marketing törvényt, s magam is írtam róla korábban, persze a saját szakmám jelenségeit taglalva.
http://joljarok.hu/blog/archives/346
Ezt most csak azért bátortalankodtam ide, mert így látható, hogy a marketing törvényei ugyanúgy hatnak szerte és szana, bármire is nézünk!
Jól mondod, és – most el is olvastam a cikkedet – megint telibe találtál: aki nem halad előre, az hátrafelé megy.
Még a repszakmában tanultam a relatív sebességről – ott azt mérik, hogy a levegőhöz képest mennyivel haladsz. Namármost, aki áll, az – szembeszélben – hátrafelé megy.
Márpedig a piacon szembeszél fú.
Utóirat:
Olvasom, hogy a SEOnyár2008-ból gyakorlatilag kiszálltál. Sajnálom, büszke lettem volna, ha megnyered, és szerintem volt is rá esélyed.
Mindazonáltal értem, miért döntöttél így. Van, hogy az ember kedve elmegy.
Eszembe jut, amikor A három testőr Afrikában c. könyvben a fegyenctelepnek álcázott üdülőhelyről a 3 főhőssel együtt a Nagy Levin is megszökik, és csodálkozva kérdik tőle, hogy mi a fenéért nem maradt ott a Mester abban a tejjel-mézzel folyó kánaánban. Mire a Nagy Levin azt mondja, azért, mert azzal nem lett volna baj, ha rossz ételeket adnak, de itt jó kajákat főznek rosszul.
Szóval értem, miért szállsz ki, mégis sajnálom.
A helyedben valószínűleg ugyanígy döntenék.