Az tegye fel a kezét, aki az elmúlt hetekben nem azon rágta a körmét, hogy mi lesz a görögökkel, meg mi lesz az olaszokkal, meddig emelkedik még az euró és a svájci frank, és marad-e az Európai Unió, vagy szétesik. És persze azon, hogy ebből mennyi trutyi potyog a mi nyakunkba.
Senki?
Oké. Akkor mindenre figyeltünk, csak arra nem, amivel épp foglalkoznunk kellene. Mert amíg az ilyen témájú híreket figyeltük kocsiban, munkahelyen, az interneten, addig se nem dolgoztunk rendesen, se nem koncentráltunk a teendőinkre, se nem tanultunk semmi újat, amit esetleg használni lehetne egy ilyen helyzetben.
Homer Simpson, amikor sör-virsli versenyre készült, és Bart, a fia megkérdezte tőle, hogy megnyeri-e, így válaszolt:
– Fiam, ha sportversenyen indulsz, nem az számít, hogy megnyered-e vagy sem, hanem az, hogy mennyire rúgsz be.
Na, ebben momentán jól állunk. De lehet, hogy van, aki ennél többre vágyik.
Nekik gyűjtöttem össze egy-két ötletet.
A politika a második legrégibb mesterség. És rájöttem, hogy nagyon hasonlít is az elsőhöz. (Ronald Reagan)
Amikor a válság stabilan válsággá válik, akár úgy is hívhatjuk, hogy "új helyzet". Így legalább nem kell az utált "válság" szót használni. És van még egy okunk, hogy inkább így hívjuk: ha válság, akkor az a dolgunk, hogy szenvedjünk tőle, ha új helyzet, akkor az, hogy megtanuljunk mozogni benne. Az utóbbi mindenképp kifizetődőbb.
Jobban jár, ha kimarad a kocsmai (=Facebook) politizálásból, és az idejét a munkájának szenteli.
Segíts magadon és kerüld az Egyenlítőt! (Bart Simpson)
A legelsők között azok fognak elvérezni, akik kivárnak. Akik az EU-tól, a görögöktől, az olaszoktól, a tőzsdétől, a kormánytól várják a megoldást. A jelenlegi helyzet annyira szövevényes, hogy semmiképp sem fog érdeksérelmek nélkül megoldódni. Érdemes erre a kellő nyugalommal gondolni. Ha ezzel nem kalkulál, rossz tervet fog készíteni.
Mindenki a maga feladatát végezze: a görögök a görögökét, az EU az övét, a kormány a kormányét. Ön pedig foglalkozzon a sajátjával. Ha vállalkozó, akkor a piacával.
Mindenekelőtt nézze át a cége bevételeit és kiadásait. Most semmi sem fontosabb, mint hogy racionalizálja a költségeit és optimalizálja a bevételeit. Figyelem! Nem biztos, hogy az ész nélküli költségcsökkentés jó döntés, de például a dupla internet előfizetést most nyugodtan lemondhatja.
A legjobban arra figyeljen, hogy a bevételei ne csökkenjenek. Sőt, mivel várhatóan többet kell ügyfélszerzésre költenie, az eddiginél is jobban oda kell figyelnie a profitra.
Egy korábbi blogbejegyzésemben talál ehhez egy elég jól használható táblázatot.
A görénykedés különbözteti meg az embert az állatoktól. Kivéve a görénytől. (Homer Simpson)
Nézze meg, melyik versenytársa akciózik a legkeményebben. Tudja, hogy miért teszi? Azért, mert már az utolsókat rúgja. Nincs vevője. A vevőszerzéshez nem ért, és most sem azzal tölti az idejét, hogy megtanulja, hanem gatyaletolós akciókat szervez.
Az még rendben van, hogy ezzel maga alatt vágja a fát, hiszen ha olvasta volna ezt a cikket, tudná, hogy egy 20%-os akcióval a profit döntő részét, szerencsétlen esetben az egészét el lehet égetni. Konkrétan, ha Ön most elég szerencsés ahhoz, hogy 100%-os haszonkulccsal dolgozzon, és így ad az áraiból 20% kedvezményt, akkor több, mint 180%-kal több vevőre lesz szüksége ahhoz, hogy ne veszítsen az akción. Magyarul jóval több, mint másfélszer annyi vevőt kell behoznia változatlan vevőszerzési költség mellett (ami nonszensz), hogy ne bukjon.
Ha a versenytársa ezt csinálja, akkor persze nem csak a saját profitját égeti el, de az iparága árait is lerántja a sárba, mielőtt dicstelen halált halna. Ez pedig már húsba vág, tehát lépni kell valamit.
Mit tehet Ön?
Segíthet neki hősi halált halni.
Hogyan?
Gyorsítsa fel a folyamatot.
Én is vagyok olyan szemét, hogy a legkeményebben annak a bélyegzőkészítőnek a piacára célzok, aki a legtöbbet tette azért, hogy megalázó profittal lehessen csak dolgozni.
Kétféle ember létezik: a jó és a rossz. A jó ember jobban alszik, viszont úgy néz ki, a rosszak jobban élvezik az ébrenlétet. (Woody Allen)
Nézze meg, melyik versenytársa hirdeti a legvérmesebben, hogy nála most hatalmas akció van. Nézzen utána, honnan jönnek hozzá a vevők, milyen csatornákon szerzi őket, és Ön hogyan tudná megszólítani ezeket a vásárlókat. Majd keressen egy jobb üzenetet, mint az ár, és célozzon ugyanarra a vevői rétegre.
Ha ismeri a versenytársa gyenge pontjait, akkor ne felejtse el a marketingjében kiemelni, hogy a saját cége épp abban erős, amiben mások (épp az olyanok, mint ő) gyengébbek.
Ne feledje: nem kell mindenkit megszereznie, elég, ha annyi ügyfelet el tud szipkázni, hogy a versenytárs az akcióból jó erős mínusszal jöjjön ki. A többi megoldódik magától. A konkurensét kivérezteti a saját árakciója.
A pénz jobb, mint a szegénység, már csak anyagi szempontból is. (Woody Allen)
Elég, ha a legárharcosabb vevők megmaradnak a konkurenciának, Ön pedig megszerzi azokat, akik készek megfizetni egy jobb termék vagy szolgáltatás értékét. Ha a versenytársa nem tud az akcióval minimum 180%-kal több vevőt szerezni, akkor neki vége. Ebben az esetben ugyanis bukik az akción. Önnek azért kell tempóznia, mert az árharc mindig rombolja a piacot, ezért Önnek kompenzálnia kell a kannibalizálódott árakat.
Oké, de hogyan?
Az okos emberek megoldják a problémákat, a zsenik pedig megelőzik őket. (Albert Einstein)
Nézze meg, hogy az Ön piaca számára mi most a legnagyobb érték. Most ne a termékére koncentráljon, hanem arra, ami a termékén kívül a legfontosabb azok számára, akik az Ön portékáját vásárolják. És azt csomagolja hozzá a termékhez, de ragaszkodjon a saját áraihoz.
Ha kenyérsütő gépet árul, adjon hozzá egy csomag biolisztet. Ha cipőt, akkor talpbetétet vagy cipőtisztítót. Ha sportszert, akkor egy fitnesz DVD-t. Vagy egy bérletet a közeli fitnesz klubba.
Ha jó szervező, akkor ez a plusz ajándék Önnek vagy nem kerül semmibe, vagy alig valamibe.
Egy pesszimista minden lehetőségben látja a nehézséget, egy optimista minden nehézségben meglátja a lehetőséget. (Winston Churchill)
Természetesen a bélyegző piacon is elindult a gatyaletolás, amiben nem kívánok részt venni. Másnál az a szlogen, hogy bélyegző olcsón, nálunk pedig az, hogy bélyegzőt a legrövidebb időn belül. És mi minden ügyfelünknek azt adjuk a bélyegző mellé ajándékba, amire most a legnagyobb szüksége van.
Mi is ez?
A mi ügyfeleink 99%-ban cégek. Nekik most a legjobban olyan eszközökre és módszerekre van szükségük, amelyek segítségével több vevőt, nagyobb profitot szerezhetnek.
A következő hetekben ilyen anyagokat adunk a bélyegzők mellé. Csupa olyan dolgot, amelyek segítségével a bélyegző teljes árának a többszörösét lehet megtermelni.
Hogy pontosan mit?
Erről hamarosan többet is mondok.
Addig is egy gondolat arról, hogy érdemes-e aggodalmaskodó semmittevéssel várni a csodát, vagy inkább most kell nekifeküdni a munkának:
A Beatles-fiúk mindenüket azért adták, hogy Beatles-fiúk legyenek. Egész fiatalságuk erre ment. Míg mindenki más lógott és lazult, mi napi 24 órát dolgoztunk. (John Lennon)
Nagyon helyénvaló,amiket mondasz,jók az idézetek.Nagyon jól hasznosítható segítséget és ötleteket adsz.
Csak köszönni tudom!Köszönöm.