A selejt meghódította a világot

Szerző: | ápr 9, 2008 | bélyegző, minőség, olcsó termék | 14 hozzászólás

selejtHa Ön eddig azt hitte, hogy a minőségi termék és szolgáltatás garancia arra, hogy megőrizheti piaci pozícióját, akkor most csalódni fog. Nincs olyan piaci törvényszerűség, amely garantálná a jó termékek előnyét az ócskákkal szemben.

Hogyan vegye fel a harcot az iparága szégyenének számító cégekkel, akik alacsony minőséget kínálnak "jó áron"?

Mitől olcsó az olcsó, mitől kerül többe, ami jobb? Mit mondjon a vevőinek, ha az Önéhez hasonló, ámde más minőségű áruval hasonlítja össze az Ön termékét?

Ki akadályozhatja meg, hogy iparágát elárassza a no-name selejt?

Ki védi meg a cégét a tucattermékek inváziójától? Ki védi meg attól, hogy Önnek ebből a háromból kelljen választani:

– Ön is elkezd no-name vackokat árulni;

– elkezdi profit nélkül forgalmazni a jelenlegi, minőségi termékét;

– bezárja a cégét?

Senki sem védheti meg Önt a fenti három lehetőség valamelyikétől, ha Ön nem mutatja meg a piacának, miben különbözik azoktól, akik mások fejlesztéseit felhasználva, silány anyagokból gyártanak.

Soha nem fog tudni versenyezni azokkal, akik nem kénytelenek a profitjukból fejlesztésre költeni, mert a többiek termékeit másolják. Nekik nincs más dolguk, mint az Ön fejlesztő munkáját követve hajózni a farvízen. Elég kényelmes, nemde? Figyelembe véve, hogy egy termék árának milyen jelentős hányadát adja a fejlesztési költség, az ilyen követők helyzete már-már irigylésre méltó.

A távol-keleti csodadolgok – mindenki tudja – többnyire minden adó és járulék megfizetése nélkül kerülnek forgalomba. Könnyű így alacsony árakat diktálni. Nota bene, ha már elcsalják az adót, gyárthatnának a nyereségből valami használhatót is.

De nem kell a Távol-Keletig tántorogni, ha az ember gagyigyárosokat keres. A selejt Európában is tanyát vert.

A bélyegzőipar egyik szégyenfoltját például a Trodat gyártól megdöbbentően kis távolságra ontják a gépek, és a produktumot feltűnően alacsony áron hozzák forgalomba. Az új termékek általában egy-két évvel a Trodat újításai után látnak napvilágot. Egy kicsit más minőségben, ügyesen lavírozva a szabadalmi oltalom kiskapui között. Most már érti az árkülönbség okát. Ez nem panasz, csak tény.

És nem, nem igaz, hogy "ez ugyanaz, csak olcsóbb". Olcsóbb, de nem ugyanaz.

Mindezt azért fontos elmondanom, mert a jelenség nem korlátozódik csupán a bélyegzők piacára.

Az egyik lehetséges hátráltató tényetző tehát az, ha Ön minőségi termékkel küzd a no-name gagyi ellen, ami ráadásul megjelenésében igyekszik az Ön termékére hasonlítani.

De nem csak ez hátráltathatja Önt.

Az Ön sok munkával elért, jól megérdemelt piaci előnyéből sokat elveszíthet, ha másolják a stratégiáját, a marketingjét.

Az egyik legviccesebb kedvű versenytársam, amikor jeleztem neki, hogy készülő honlapja struktúrája és az én weboldalamon tett látogatásai között összefüggést vélek felfedezni, legnagyobb meglepetésemre nem is tagadta a tényt. Nincs is egyedül, egész kis gyűjteményem van ilyen cégekből. Szép is az, amikor az embert követik, főleg, ha sokan másolják. Jó érzés ez, mert ahhoz nyilván piacvezetőnek kell lenni, hogy a többiek mintának tekintsék az embert – de ha nem tesszük meg a megfelelő lépéseket, akkor ez a lépéselőny hamar elfogy.

Amerikát felfedezni nagy dolog volt, később behajózni a már megismert kontinensre már nem volt akkora kaland.

Mit tegyen tehát, ha cégét meg akarja védeni a kalandoroktól?

Ha olyanokkal versenyez, akik nem válogatnak az eszközökben, Önnek egyetlen választása marad: ragaszkodik a minőséghez, az egekig emeli a szolgáltatása színvonalát, lekövethetetlen struktúrákat épít, és annyit költ a vevőire, amennyit a gagyiárusok az alacsonyabb árból már nem tudnak.

És nagyon, de nagyon erősen kommunikálja, hogy az Ön terméke, szolgáltatása miben különbözik a no-name vackok forgalmazóinak termékeitől, szolgáltatásaitól!

Soha ne engedjen a minőségből, mert akkor az ő hazai pályájukra lép, és ott ők vannak otthon – azonnal megverik a versenyben.

Induljon egy géposztállyal följebb!

A Bélyegző Expresszel ezt csináltam, és működik.

Ha máshoz el kell menni, Ön vállaljon házhozszállítást.

Lemásolják? Sebaj!

Míg mások postán küldik a terméket, Ön dolgozzon futárszolgálattal. Ne legyenek kétségei, előbb vagy utóbb ezt is le fogják másolni a követői, de ez már sokba kerül, így egyre szűkülni fog a no-name termékek és az Ön portékája közötti árkülönbség, és egyre kevésbé tűnik majd jó döntésnek az egyszer eladható vacakot választani.

Ha ők árat engednek, Ön adjon kétszer akkora ajándékot, mint amennyit az árengedménnyel nyerhetne a vevő, ha náluk vásárolna.

Némi előkészítő munka után tegnap tettem egy próbát, és zárás után meghirdettem egy ilyen akciót a Bélyegző Expressz Blogon.

Az akció az első 50 vásárlónak szól, aki tegnap délután és péntek 16:00 óra között bármilyen fémházas Professional Line bélyegzőt rendel – ez a jelenlegi csúcstermékünk, és örök garanciával árusítjuk -, valamint ezzel egy időben Trodat Printy 4912 bélyegzőt vásárol. A fémházas bélyegző utolérhetetlenül jó, örök munkatárs az irodában, a 4912-es pedig a könyvelőnek lehet segítségére.

Aki ilyen rendelést ad le, ajándékba kap egy 5970.- forint értékű Trodat 9412 zsebbélyegzőt és egy 1 GB-os Kingston pendrive-ot, öt év garanciával.

Az akció maximum 50 vevő számárta elérhető.

A cikk kedd délután 5 órakor jelent meg, ma délre 7 megrendelést hozott. Bevallom, egy kicsit erősebb kezdésre számítottam, és remélem, a délutáni zárás után nagyobb számokról beszélhetek, de egy biztos: azok a vevők vásároltak, akiknek eszükbe sem jutna no-name vacakot venni pár forinttal olcsóbban.

És hogy mitől piacképes ez a Professional Line bélyegző?

Erről – és arról, hogy ma hány darab fogyott el az akciós csomagokból zárásig – holnap tudhat meg többet!

Addig is foglaljuk össze a tanulságot!

Soha ne álljon le gyengébb termékkel árversenyezni, mert ezzel egyrészt veszteségessé teszi a vállalkozását, másrészt hozzászoktatja a piacot ahhoz, hogy az Ön jó termékét egy annál sokkal gyengébbel hasonlítsa össze.

Horváth Attila

Bélyegző Expressz
Minőségi bélyegzők, expressz gyorsasággal, garanciával!
1163 Budapest, Cziráki utca 26-32., Főépület, 1. emelet 115.

Telefon: 06 (1) 411 1212
Telefax: 06 (1) 411 1313
Nyitva tartás: (munkanapokon) 10 és 17 óra között

www.belyegzoexpressz.hu

 

14 hozzászólás

  1. Emil

    Szia Attila!

    Ez a mondatod olyan jól sikerült, hogy elismerésül rendelek tőled egy fémházas érkeztetős bélyegzőt még ma…:):

    „Ha Ön sem abból él, hogy olcsó kacatokat árul, hanem minőséget ad el méltó áron, akkor Önnek is fontos tudnia, hogy a selejt világhódító útja az Önéhez és az enyémhez hasonló cégek csontjaival van kikövezve.”

    Megyek a webshopba…

    Üdv, Emil

  2. Bélyegző Expressz

    Szia, Emil!

    Várunk szeretettel!

  3. Emil

    Attila, egy gyors kérdés: magyar dátum formátumú bélyegződ van, mert amit választottam német. Várom a válaszod.

  4. Bélyegző Expressz

    Némeeeet?
    Hol találtál Te nálam olyat?
    Magyar dátumú minden bélyegző – ha németet kérsz, megoldjuk, de helyből mind magyar -, és választhatsz, hogy a hónap neve betűvel (UNG kivitel) vagy számmal (ISO) legyen.

    Mindjárt ránézek a megrendelésedre!

    Ránéztem. Még nem látszik. Gondolom, a válaszomra vártál.

    Figyelek, ha elakadsz, segítek.

  5. Barazsy Ákos

    Van még egy ötletem: amikor a konkurencia árat csökkent, akkor Te emeld meg a Te terméked árát… minél nagyobb az árkülönbség, annál inkább elgondolkodik a vevő azon, hogy mennyit veszt azzal, hogy nem a drágábbat választja.. persze nem az olcsó jánosok fognak elgondolkodni, hanem a prémium termékek célcsoportja, azok, akik már majdnem elcsábulnának az olcsóbbnak, így vissza lehet billenteni őket.

    Egyik ilyen próbálkozásom egész jól sikerült, az ingyenes útnyilvántartó programokra keresőknek ezt a hirdetést dobtam be:

    Útnyilvántartás ingyen?
    A céged komoly.
    Útgnyilvántartásod komolytalan?

    Kajálják… 🙂

  6. Bélyegző Expressz

    Ákos, bár most nem tervezek áremelést, de az ötlet jó!

    Ebben a módszerben az a szép, hogy csak az tudja megcsinálni, akinek jó a terméke.

    Egyébként minden tervezgetés nélkül pont így működött a dolog a rendes évi áremelés idején, idén januárban.

    Elmesélem.

    A szokásos mértékben – az inflációnak megfelelően – emeltem árat. A versenytársam még mindig a tavalyi árával próbálkozik, sőt, egy kicsit akciózza a terméket, sőt, úgy hirdeti, mintha ingyen adná (igyekszik azt a hatást kelteni). Gondolom, azért, mert sok vevője van. 🙂

    A dologban az a szép, hogy nem is nagyon teheti meg, hogy leteszi a no-name terméket, és átvált Trodatra, mert erős anyagi függésben van a no-name kacat forgalmazójától.

    (És most biztos nagyon utál, hogy ezt olvassa.)

    Namármost, minél tovább játssza ezt, annál világosabban fog látszódni, hogy ő maga mennyire értékeli a termékét.

    A vevő pedig pontosan látja, hogy mit kell választania, ha már néhány évre vásárol. Ha csak 5 éves távlatban gondolkodik egy vállalkozó – azaz elég pesszimista a saját cégét illetően -, akkor is napi 5 forinttal nagyobb befektetésért – ennyi a legkisebb címlet, és ekkora összeget minden cég megengedhet magának – nálunk már fémházas bélyegzőt kap, örök garanciával.

    Akkor min spóroljon?

  7. Emil

    Attila,bocs,de közben

    Multicolor Professional 5430
    Multicolor Profi fém bélyegző, lenyomatméret: 40 x 23 mm, Dátummagasság: 4 mm, max. 2 sor szöveg
    Ft 21 476,40 áfával
    Termék színe: piros-szürke
    Dátum formátumát: 27. Aug. 2001 (Német)”

    Ezt látom a rendelés alatt

  8. Bélyegző Expressz

    Elnézést, nem tudom, mi okozza, de mindjárt megoldom.
    Küldd el a rendelést nyugodtan így, ahogy van. Tudni fogjuk, hogy normál dátummal kéred. Elképzelhető, hogy valamibe belepiszkáltunk, amibe nem kellett volna. Mindjárt kijavítom.

    Csak annyit írj meg – itt vagy a megrendelés különleges utasítások rovatában -, hogy ISO (számos) vagy UNG (betűs) formában kéred a hónapok nevét.

    Még egyszer elnézést kérek a hibáért. Máris kijavítjuk.

  9. Bélyegző Expressz

    Emil, kösz a jelzést!

    Megnéztem, tényleg hibásan volt beállítva. (Ne kérdezd, miért, valószínűleg egyszer sikerült belekönyökölni az enter billentyűbe egy rossz pillanatban).

    Már kijavítottam a hibát. Nem tudom, a Te megrendelésedet átírja-e most a rendszer, vagy nem, de ne foglalkozz vele – tudni fogunk róla.

    Még egyszer köszönöm, hogy jeleztél!

  10. Emil

    Megrendeltem.

    Attila,szeretném, hogy a dátum pirossal legyen szedve, de nem bírtam beállítani, mert azt válaszolta a rendszer, hogy a sorok távolságát csökkentsem 2,5 cm-re. Ha tudod kérlek színezd ki a közepét,és UNG formátumban szeretném :).

  11. Bélyegző Expressz

    Szia, Emil!

    Két jó hírem is van!

    Az egyik, hogy a bélyegződ nem 21476.- forintba fog kerülni (se nem 21480.- forintba, kerekítve), hanem csak 17820.- forintba.

    Ez azért van, mert az általad megadott grafikában csak a dátum piros, és ehhez van sztenderd, széria párna, felár nélkül.

    Gyárilag középen piros, kívül kék, de vadászunk Neked egy piros-feketét (remélem, lesz, most nem látom a készletet).

    A lényeg, hogy ez a bélyegző csak annyiba kerül, mint egy sztenderd Professional Line, plusz egy gyári kétszínű párna, de a gyári kétszínű párnát szeretném ajándékba adni, vígaszul a német dátumrenddel vívott küzdelemért.

    És köszönjük a megrendelést!

    Holnap érkezik a bélyegződ.

  12. Online Vállalkozó Klub

    Jól mondtad, Attila!

    De van egy másik nyerő eszköz, amit sokan nem vesznek figyelembe, vagy legalábbi lebecsülik a jelentőségét!

    És ez az egyszerű, hagyományos, mondhatnám uncsi….

    …szimpátia.

    Semmi több! Ha egyszerűen veszek Tőled egy bélyegzőt, mert kell, az oké, de felejthető.

    Ha viszont megkedvellek, akkor nehezebben cseréllek le, főleg, ha meg is ideologizálod, hogy miért ne tegyem.

    Mondjuk ez az előny Nálad nem játszhat, mivel egy undok nagyképű alak vagy, de attól még másnak bejöhet! 🙂

    Üdv, A Másik Attila, Aki Várja a Megoldást!

  13. Emil

    Köszi Attila, korrekt!

    Küldtem mailt, reggelig válaszoljál rá kérlek, mert holnap nem megyek be délelőtt az irodámba. Thx

  14. Bélyegző Expressz

    Bocs, Emil, itt nem reagáltam, de minden úgy történt, ahogy az e-mailben kérted.

    Üdv:

    Attila