Ez csak egy rövid, pénteki bejegyzés, hangulatnyi kedvcsináló.
A múltkor beszéltem a QR-kódról. Nálunk még nem terjedt el annyira, de vannak országok, ahol már elképzelhetetlen nélküle a marketing.
Hogy hol használják a QR-kódot?
Például itt:
Óriásplakátokon
Mennyivel egyszerűbb beszkennelni a kódot, és megnézni egy egész filmet, mint egy pillanatnyi élményből ihletet meríteni ahhoz, hogy mire is költsük a pénzünket!
Járműhirdetéseken
Hát persze! Nyilván itt is az első fecskéket fogják tömegesen megnézni. Amikor már minden busz oldala tele lesz QR-kóddal, senkit nem fog érdekelni. Na, ezért kell elsőnek lenni, amikor kijön egy új marketing eszköz.
City light-on, plakátokon
Ugyanazért, amiért az előbb elmondtam. Ha a plakát megragadja a figyelmet, a QR-kóddal elérheti, hogy a célcsoportja megtegye a következő lépést. Csak tegye érdekessé, tegye kalanddá, hogy valaki rákattint a kódra.
Szórólapon
Ha a vevő beszkenneli a kódot, máris regisztrálhat akár egy hírlevélre, akár kérhet egy névre szóló kupont. Még senki nem használja! Legyen Ön az első!
Bármilyen áruház hirdetésén, plakátján, ha webáruháza is van
A kód elvezet az áruházba, máris megrendelhetjük — nyilván kedvezményesen — a hirdetett terméket.
Ingatlanügynökség hirdetésén
Megszoktuk a hagyományos ingatlanhirdetéseket. Alaprajz, egy-két belső fotó, ennyi. De ha ezek mellett lenne egy QR-kód, amelyre kattintva megnyithatnánk egy videót, amely végigvezetne a lakáson, bemutatná a környéket, netán még a tulajdonost is láthatnánk (könnyebb eldönteni, hogy akarunk-e ilyen emberrel üzletelni), az nem lenne rossz, igaz? QR-kóddal minden sima ügy.
Promóciókhoz is kiváló
Nem akarom a bélyegzőket népszerűsíteni, de milyen jó dolog az, amikor az ember a pénztárnál kap egy QR-kódos pecsétet a blokkra, amit ha beszkennel, máris eljut a bolt weboldalára, ahol csak regisztrálnia kell, és máris részt vesz egy sorsoláson, vagy kap egy kupont. Elég jó ötlet listaépítéshez?
Go offline!
A QR-kód összeköti az offline világot az online világgal. Offline eszközökön jelenik meg, de átvezeti a vevőt az online felületekre.
Impulzusvásárlókat keres? Használjon QR-kódot!
A QR-kódban az a nagyszerű, hogy a segítségével sokkal nagyobb tömegben lehet megfogni az impulzus-vásárlókat.
Miért?
Mert rendkívül interaktív.
Hiszen mi történik? Jön a vevő, elmegy a plakát előtt, meglátja, hogy ami ott van, az őt érdekli.
QR-kód nélkül kap egy impulzust, a vágy egy szikráját, és ennyi. Vágyni fog arra, amit látott, de nem mozdul meg — elteszi a vágyát a "majd ilyet veszek egyszer" vágyak mellé. Ezek többségéből soha nem lesz semmi. Mert mindig jön szembe valami új. Ami szintén megy az agyunknak ebbe a fiókjába.
A kód neve: vásárlás
De ha a hirdetés jó, és van QR-kód — meg nem utolsósorban, sőt, mindenek előtt egy felhívás, hogy "katt a kódra most, ha kell egy ilyen" —, akkor bizony abból jóval nagyobb százalékban lesz vásárlás, mint egyébként.
Az impulzus-vásárlók akkor vesznek meg valamit, ha a vágy és a vásárlás lehetősége egyszerre érinti meg őket, és a vágy eléggé intenzív, a lehetőség pedig minél egyszerűbben elérhető.
Ki mennyire impulzus-vásárló?
Valamennyire mindenki az. Akarja tudni, hogy Ön mennyire?
Fogadjunk, hogy azt mondja, semennyire. Ez is csak annyira igaz, mint az, hogy "rám nem hatnak a reklámok".
Tegyen egy próbát!
A hétvégi nagy bevásárlás előtt írja fel, mit szeretne venni, mire van szüksége.
Amikor hazaér, vegye elő a bevásárlócédulát, és hasonlítsa össze az arra felírt dolgok mennyiségét azzal, amit kipakol a kosarából. amit a felírtakon kívül vett, azt mind azért vette, mert kapott egy impulzust, és nem tudott ellenállni.
Magukat kifejezetten racionális vásárlónak valló vevők között sem ritka, hogy egy nagy bevásárlás értékének 20%-át, a kisebb vásárlásoknak pedig 30-50%-át impulzusszerűen veszik meg.
18-25 év közötti célcsoporttal az impulzus-vásárlások száma sokkal nagyobb, mint a náluk idősebbeknél. Ráadásul ők azok, akik kifejezetten imádják a geek dolgokat, sokuknak van okostelefonja.
Szóval kipróbálja a QR-kódot?
Én már megtettem, és nekem nagyon hasznosnak bizonyult.
Tudja, mi van azon a QR-kódon, amit a cikk elé betettem? Ha van okostelefonja, görgessen vissza a cikk elejére, és próbálja ki!
Adtam egy ötletet?
Tudja, mekkora kincs, ha valaki elmenti ezeket az adatokat?
Hm, egy jó kis QR-kód esetleg?
Ha tetszett ez a bejegyzés, és szívesen megnyomná a Tetszik (magyarul: Like) gombot, netán másoknak is szívesen ajánlaná ezt az írást, most díjmentesen megteheti itt:
Ne iratkozzon fel a Bélyegző Expressz Blog blogértesítőjére, ha nem szeretne értesülni az ilyen hírekről. Ha mégis szeretne, és Ön még nem regisztrált olvasója a Bélyegző Expressz blognak, akkor gyorsan regisztráljon itt.
Horváth Attila
Bélyegző Expressz
Minőségi bélyegzők, expressz gyorsasággal, garanciával!
1163 Budapest, Cziráki utca 26-32., Főépület, 1. emelet 115.
Telefon: 06 (1) 411 1212
Telefax: 06 (1) 411 1313
Nyitva tartás: (munkanapokon) 10 és 17 óra között
www.belyegzoexpressz.hu
Csatlakozzon a Bélyegző Expressz rajongóihoz a Facebook-on!
Ez jó! És okostelefon sem kell hozzá, mert pl. a sima Sony Ericson Cedar (max középkategóriás mobil) telefonomon is van QR-olvasó.
Vannak azért problémák: csak úgy tudta felismerni a telefon, ha külön megnyitottam a képet, így az oldalról nem.
Illetve behozza a Bélyegzőexpresszt, de amikor a nombra kattintok, a telefon böngészője „unknown host” hibaüzenetet ad.
Amúgy van valamilyen program, ami ilyen kódot generál?
@Imre: És ne feledkezzünk meg az iPad-ekről és a többi táblás gépről sem! Ezek is simán olvassák a kódot.
Azt, amit a cikk elején láttál, ezzel generáltam.
Jópofa, mert választhatsz, hogy milyen adattípushoz szeretnél kódot kérni.
A QR-kódban sokkal több van, mint gondolnánk.
+1 tipp:
Fűzz össze több QR kódot, had játszon a vevő! Legyen az egy versike, ami a megfejtést képezi, vagy adj neki egy ajándék terméket (csoki, ücsi, bármi, nem kell százezres tételre gondolni) amin az első QR kód van. Beszkennelve megkapja a második termék nevét amit vásárlás után szkennelhet (rejtsd el a dobozába a QR kódot vagy ilyesmi) aztán ezt beszkennelve megkapja a harmadikat stb. Ha mindet megvette, adj neki egy utolsó kedvezményt a vásárlásából. Lényeg hogy ezzel visszatérésre ösztönözd.
Ja és ne félj attól, hogy nem jön össze. Ha ki se próbálod esély sincs rá hogy összejöjjön:)
Ha meg nem jött össze na és… max néhány darab bélyegző árába került ez a marketingfogás… még mindig jobb, mint kiszórni az ablakon egy csomó pénzt unalmas szórólapokra:)
Nagyon jó írás ez is!
A HVG-s techline.hu-n írtak márciusban egy cikket a QR kódokról, és az ingyenes QR kód generálásról. Nekem még a http://goqr.me/ -féle QR készítő tetszett a legjobban.
A közeljövőben én is tervezem a használatát… 🙂