Szálljon be a fegyverkezési versenybe! — Adok 7 extrém reklámszöveg ötletet

Szerző: | jan 26, 2010 | bélyegző expressz, reklámszöveg | 7 hozzászólás

fegyverkezesi_verseny_Akármilyen jó is a terméke, a piacnak van egy olyan tulajdonsága, hogy egy idő után szeret a jó márka helyett egy "olcsóbb, de még elég jó"-t vásárolni. Ez persze kompromisszumokkal jár, de Önt nem fogja vigasztalni, ha a vevője fél év után bosszankodva hajítja ki a másnál vásárolt, olcsóbb holmit, amikor az elromlik (márpedig többnyire elromlik). Önnek az volna jó, ha a vevő nem menne el, hanem hűséges maradna a cégéhez, termékéhez.

De hogyan érheti el, hogy a vevő akkor is Önt válassza, ha megszólal benne az a belső hang, hogy "ugyanez van olcsóbban is, és az is elég jó még".

Ha olyan terméket forgalmaz, amelyet másoknál is lehet kapni, akkor végképp nem elég a termék előnyeire alapozni sem a szolgáltatását, sem a marketingjét.

Ha a termékét, szolgáltatását nem egyedül Önnél lehet megkapni ebben az országban, akkor három dolgot tehet.

  1. Lehet Ön a legolcsóbb…

     

    Már amennyiben megengedheti magának. Ne feledje: mindig lesznek épp a tönk szélén álló cégek, akik az APEH inkasszó árnyékában próbálnak meg bármi áron pénzhez jutni, és ennek érdekében attól sem riadnak vissza, hogy beszerzési ár környékén vagy az alatt szabaduljanak meg a nyakukon maradt raktárkészlettől. Velük nehéz lesz úgy árversenyezni, hogy egy ilyen akción profit is maradjon. Ezt a módszert tehát csak kalandos kedvűeknek ajánlom, olyanoknak, akik attól sem riadnának vissza, ha a cégvagyont fel kellene tenni a ruletten a pirosra. A többiek válasszanak a másik két módszer közül.
     

  2. Legyen látványosan jobb!

    Legyen gyorsabb, eredetibb, megbízhatóbb, trendibb, adjon jobb garanciát! Legyen jobb az ügyfélszolgálata, mint a versenytársainak. És ezt annyi csatornán keresztül hirdesse, amennyit csak fel tud használni.
    FIGYELEM! Ha nem jobb, gyorsabb, tartósabb, megbízhatóbb stb., csak mondja magáról, és jó erős a marketingje, akkor csak annyit ér el, hogy nagyon, de nagyon hamar megtudja Önről az egész piac, hogy megbízhatatlan, de nagy a szája.
     

  3. Változtassa meg a játékszabályokat!

    Ne játsszon mások térfelén — írja át a szabályokat! Alapjaiban forgassa fel a piacát! Mi akkor tettük ezt, amikor még minden hazai bélyegzős az utcai eladásokért és a nagy cégeknek történő padlóáras beszállításokért harcolt. Ekkor mondtam azt, hogy oké, akkor irány a webes értékesítés. Ez persze ma már nem újdonság, sok-sok követőnk van. Ma már nem elég, ha az ember az interneten is értékesít — ma már ez a kiindulóhelyzet. Ma már ehhez képest kell valami egészen újat kitalálni. De legalább akkorát kell fordítani a piacon, mint amekkorát a webes értékesítés pörgetett rajta.

    Vagyis vagy kommunikáljon egész másképp, mint ahogyan azt megszokták a vevői, vagy célozzon meg másokat, mint az iparága többi szereplője, vagy szolgálja ki a vevőket egész másképpen. De legalább is legyen nagyon kreatív, amikor hirdet.

Nyugi, lekoppintják

Biztos lehet benne, hogy bármilyen eredetit is fog alkotni, le fogják másolni. Engem is másolnak. Addig jó. Aki másol, természetszerűleg nem érkezhet egy reklámüzenettel elsőként. Márpedig — és ezt érdemes nagyon megjegyezni — csak azok a reklámüzenetek érnek célba, amelyek elsőként érkeznek a célpiachoz. A többi reklám az "én is! én is!" kategóriába tartozik, és körülbelül annyira érdekli a piacot, mint az, hogy egy pisztolypárbajban ki lett a második helyezett.

A fegyverkezési verseny lényege

Vagyis a piaci verseny — igen, az Ön piacán is! — olyan szabályok szerint működik, mint a fegyverkezési verseny. Ezért hát mindig kell, hogy kéznél legyen legalább két titkos fegyver, mielőtt beveti azt, amelyik mától publikus. Így nem érheti meglepetés, ha azt, amit most bedob, a versenytársak lekoppintják. Amint csökken a hatása — és remélem, méri! —, rögtön elő a másik csodafegyverrel (és addigra legyen kész még egy tartalék). Így előbb-utóbb lemaradnak azok, akiknek nem jutott kreativitás, és jobb híján a Copy-Paste parancsokat használják.

7 extrém ötlet

Hadd adjak most néhány ötletet!

Azok a vevőim — a legjobb vevők közül is a legjobbak —, akik január 8-án ott voltak a Lurdy házban a VH Klubbal közösen szervezett rendezvényen, már ismerik ezeket az ötleteket az ott tartott előadásomból.

Használjon — ez csak egy ötlet a lehetséges ezer közül — olyan információt a 2010-es reklámjában, amit az emberiség csak 2009-ben tudott meg.

Példák következnek.

1. példa

Tény, amit a tudomány 2009-ben fedezett fel:

Mindössze egyetlen mutáns génnek köszönhetjük, hogy az ember beszél, legközelebbi rokona, a csimpánz azonban nem.

És így épülhet be egy nyelviskola reklámjába:

"Ön nem akarná jobban megdolgoztatni ezt a mutáns gént?"

2. példa

Tény, amit a tudomány 2009-ben fedezett fel:

A grönlandi jégminták elemzése azt mutatja, hogy 12.800 évvel ezelőtt Európa kevesebb, mint 12 hónap alatt keményre fagyott csupán azért, mert a Golf-áramlat lelassult. A hideg 1300 évig itt is maradt.

Elég magas labda ez minden környezettudatos termékeket forgalmazó cégnek. Íme egy reklám ötlet:

"Gondolt már arra, hogy környezetbarát termékeket vásároljon az eldobható vackok helyet?"

3. példa

Tény, amit a tudomány 2009-ben fedezett fel:

Ha vonzó szeretne lenni egy ellenkező nemű ember számára, egy jó testalkat sokat segít, de a csinos arc sokkal többet számít.

Férfi célcsoporttal (például borotva reklámjához):
„Uraim, a reggeli borotválkozás ugyanannyit ér a nők szemében, mint a konditermi edzés. És ehhez itt egy kiváló borotva!"

Kozmetikusoknak női célcsoporttal:
„A fogyókúra legfeljebb félmegoldás. Egy jó kozmetikus többet ér.”

4. példa

Tény, amit a tudomány 2009-ben fedezett fel:

A görögdinnye hatékonyabban hidratálja a testünket, mint a víz. 92%-a víz, valamint egy csomó olyan só, amely nélkülözhetetlen a folyadékpótlás során.

Tudja ezt egy dinnyeárus vagy egy zöldségkereskedő? Mi lenne, ha kiírná?

És igen, az is pontot ér, ha két egymás mellett árusító zöldséges közül az egyiknek van bátorsága kiírni.

"A nálunk kapható görögdinnye hatékonyabban hidratálja a testünket, mint a víz. 92%-a víz, valamint egy csomó olyan só, amely nélkülözhetetlen a folyadékpótlás során."

Utána a másik legfeljebb azt tudja mondani, hogy "az enyém is, az enyém is" — de ez már kit érdekel?

5. példa

Tény, amit a tudomány 2009-ben fedezett fel:

Egy sportkocsi sportos vezetése során a szervezet több tesztoszteront termel. Úgy tűnik, ez a magyarázata annak, miért vesz néhány férfi sportkocsit kapuzárási pánik idején.

Hoppá, a sportkocsikat tehát nem kifejezetten fiatalok felé kell reklámozni. Mégis, kire céloznak az ilyen reklámok? Autókereskedők, itt a lehetőség! Meg kell célozni a 40-60 közötti réteget is.

„Állítsa meg az időt! Az élet 40 fölött kezdődik! Vegyen egy sportkocsit, és pótolja be azt, amit fiatalon kihagyott.”

6. példa

Tény, amit a tudomány 2009-ben fedezett fel:

Minél magasabb egy beteg testtömeg-indexe, annál kevesebb együttérzést kap az orvosától.

Magánklinikák, figyelem! Ziccer!

„Klinika csak túlsúlyosaknak!”

7. példa

Tény, amit a tudomány 2009-ben fedezett fel:

Azok a nők, akik bőrfelületük 40%-át szabadon hagyják, kétszer annyi férfit vonzanak, mint azok, akik többet takarnak el magukból.
Viszont amint ez az arány 40%-nál egy kicsit is magasabb, a férfiak más jelzésként dekódolják: úgy érzik, a nő bárki számára megkapható, és biztos hűtlen lesz.

Női ruha üzletek, figyelem! Itt a 2 millió forintos szlogen!

„A mi ruháink pontosan 40%-ot hagynak szabadon.”

Miért legyen más?

Kreatív reklámokkal és a többiekénél sokkal jobb, az övékétől markánsan eltérő szolgáltatással márkát tud építeni. Márpedig egy igazi márka komoly versenyelőnnyel indul a piacon. Ugyanis egy márka sosem egyenlő a termékkel. Egy márka az, amit képvisel.

A Bentley nem egyszerűen egy autómárka, hanem az autózás kényelme felsőfokon.

A Szamos Marcipán nem összehasonlítható a többi édességgel — az a Szamos Marcipán (és mindkét kezdőbetű nagy, hát persze).

Ha jól dolgoztam, akkor a Bélyegző Expressz sem összehasonlítható a többi bélyegzőkészítő céggel, legyenek ők bármilyen kiválóak is.

Másnak kell lenni. Ez a legfontosabb.

 

 

Nos, át meri átpozicionálni a cégét? A reklámját? Fel meri forgatni az iparágát?

Tegye meg!

Ha Ön még nem regisztrált olvasója a Bélyegző Expressz blognak, de szeretne mindig értesülni arról, ha új bejegyzés születik, akkor gyorsan regisztráljon itt.

Horváth Attila

Bélyegző Expressz
Minőségi bélyegzők, expressz gyorsasággal, garanciával!
1163 Budapest, Cziráki utca 26-32., Főépület, 1. emelet 115.

Telefon: 06 (1) 411 1212
Telefax: 06 (1) 411 1313
Nyitva tartás: (munkanapokon) 10 és 17 óra között

www.belyegzoexpressz.hu

7 hozzászólás

  1. Erdélyi Norbert

    Bravó!
    (Mást nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki.)

  2. Kruska Tibor

    Attila, hadd mondjak még egy tippet, ha esetleg ez még nem tudatosult:

    írj rendszeresen brutálisan jó cikkeket, tanítsd, informáld a vevőidet, hogy örökre veled maradjanak!

    Ráadásként adj konkrét, megvalósítható példákat…

    🙂

    • Bélyegző Expressz

      Jó ötlet! Lehet, hogy egyszer kipróbálom! 🙂

  3. ProfitGenerátor

    Re: „Itt a 2 millió forintos szlogen!”

    Épp tegnap sajnálkoztam a twitteren, hogy a 2 millió forintos mondatos blogod abba maradt. Egyike vagy a szakmában aki előbb csinálja, aztán tanítja!

    Taubert István

    • Bélyegző Expressz

      Megvan az is, működik is, csak egy kicsit el vagyok maradva vele. De nem maradt abba, hamarosan frissül.

  4. molnar gábor éva

    Csupa olyan ötletet kapta, ami edig fel sem merült bennem.Én kertépítő vagyok és ezen belül fűvesítési specialista.Már a környetttudatoságot beépítettük a portfóliónkba ,csak ezt eddig nem komunikáltuk kifelé.Az automata öntöző telepítéssel pedig hatékony ,de nem vízpazarló mint a kézi öntözés.

    Olvasnék még ötleteket bármikor.

    Üdv. Éva kertészmérnök

  5. www.kertfuvesites.com

    Minden ötlet szélesíti a látókörömet.Csak így tovább.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tweets that mention Bélyegző Expressz Blog -- Topsy.com - [...] This post was mentioned on Twitter by bnc @ err0rs.info, Elemer and Gabor Wolf, Horváth Attila. Horváth Attila said:…