Ha a vevő nem fizet, az konfliktushelyzet. Konfliktushelyzeteket bélyegzővel kétféleképpen lehet rendezni.
Az első módszer ez:
Ha erre sem fizetnek, akkor van egy kevésbé izgalmas, de sokkal gyakorlatiasabb megoldás, amellyel valószínűleg célt ér.
Vannak vevők, akik egyáltalán nem szeretnek határidőre kifizetni. És biztosan Ön is találkozott már olyan megrendelővel, aki nem csupán nem fizetett, de az együttműködés legcsekélyebb jelét sem mutatta akkor, amikor Ön telefonon kereste a kifizetetlen számla ügyében, fizetési felszólítást küldött vagy egyéb úton próbálta tisztázni a helyzetet.
Mélyebb igazságérzettel megvert emberek — mint én magam is — ilyenkor arra gondolnak, hogy majd jól megbíznak egy kintlevőség kezelő céget.
Használható ötlet. Csakhogy a kivitelezés nem olyan egyszerű.
Ezt Ön csak akkor teheti meg, ha már jó előre gondolt rá, hogy kintlevőségei lehetnek, és ezeket majd kezelni kell.
Mi is a probléma?
Tegyük fel, Ön megunja, hogy se nem fizet az adósa, se nem veszi fel a telefont, se nem reagál a fizetési felszólításokra, ezért egyéb hatékony megoldás híján felkeres egy adósságbehajtó céget. Átadja a számlát, a cég felkeresi az adósát. Mi történik, ha nincs szerencséje?
Az adós nemhogy nem fizet, de még egy büntetőügyet is akaszt az Ön nyakába.
Miért?
Azért, mert Ön jogosulatlanul adta ki az adatait egy harmadik fél részére. A jog szerint ugyanis különválik a két ügy: az, hogy ő nem fizetett, és az, hogy Ön személyes adat kezelésével élt vissza.
Hol hibázott?
Ott, hogy legkésőbb az áru és/vagy a számla átvételekor nem íratott alá a partnerével egy olyan nyilatkozatot, amelyben az illető hozzájárult volna ahhoz, hogy amennyiben késedelmesen vagy egyáltalán nem fizet, Ön az adatait harmadik személynek kiadhatja. Egy ilyen apróság miatt minden további nélkül egy büntetőeljárás — figyelem! nem szabálysértési, hanem büntetőügy — kellős közepén találhatja magát.
Elkerülhető volna ez úgy, hogy a pénz beszedéséről se kelljen lemondania? Persze.
Az egyik lehetséges megoldás
Azt javaslom, hogy amennyiben bármennyi esélyt is lát arra, hogy a jövőben lehet olyan üzleti partnere, aki nem fizetne, akivel szemben esetleg kintlevőségkezelő cég segítségét kellene kérnie, mindenképpen vezesse rá a számlára vagy az áru átvételét igazoló egyéb okmányra, hogy nemfizetés esetén a partner hozzájárul ahhoz, hogy Ön az adatait harmadik fél részére kiadja.
Még egy megoldás
A legjobb — mert némi visszatartó ereje is lehet, ha látják, hogy Önnek van követeléskezelő partnere —, ha legalább is a kétes megbízhatóságú vevők esetében a számlán diszkréten, de jól láthatóan feltünteti, melyik követeléskezelő cégre szokta bízni a késedelmes számláit. Ritka ugyanis az olyan cég, aki azért nem fizet, mert egy petákja sincsen. Ha pedig a partnernek van még némi pénze, Önnek jó esélye van arra, hogy egy ilyen információ birtokában nem Ön lesz az, akinek majd tartozni akar.
Hogyan írja a számlára?
Ha gépi számlákat állít ki, akkor biztosan van egy olyan opció a számlázó programban — fussa át a help menüt —, amellyel a számla végére sztenderd szöveget szúrhat be. Ha a jó vevői sem fognak megsértődni amiatt, hogy bár évek óta megbízhatóan fizetnek, mégis ott szerepel a számlán egy diszkrét dörgedelem, bátran válassza ezt a megoldást.
Ha nem szeretné megsérteni azokat a vevőket, akik mindig is megbízhatóan fizettek, akkor csak azok számlájára írja, hogy mire számíthatnak, ha nem fizetnek Önnek, akiktől ettől valóban tarthat. Ha kézi számlát használ, akkor mentesül a dilemma alól — akkor minden számlára egyenként kell felírnia a fentieket.
Néhány tipp
1. tipp — Jóhiszemű, de szétszórt vevőknek
Vannak, akik szeretnek fizetni, csak egy kicsit figyelmetlenek. Őket kár volna dörgedelmekkel megsérteni, elég, ha a következő filléres megoldást választja.
Tartson kéznél egy szövegkiemelőt, és amikor kinyomtatja a számlát, emelje ki vele a fizetési határidőt. Ez először is egy diszkrét jelzés, hogy Ön komolyan gondolja a fizetési határidőt, másrészt segítség a számla befogadójának, hogy lássa, mikor is kell utalnia.
2. tipp — Javíthatatlanul szétszórt, ámde szívünknek kedves vevőknek
Ha az első módszer túl diszkrét lenne, használhat egy ilyen bélyegzőt is:
Ha az előbbi egy halk torokköszörülés volt, akkor ez egy diszkrét krákogás. De még se nem sértő, se nem fenyegető, még bőven diplomatikus megoldás, sőt, udvarias.
Nem tudom elhallgatni, hogy nálunk pont lehet ilyet kapni, és még a szerkesztésével sem kell bajlódnia, mert én már megszerkesztettem Ön helyett… szóval, ha >>> ide kattint <<<, már meg is rendelheti.
3. tipp — Az a bizonyos nyilatkozat
Ezt csak akkor használja, ha olyan partnernek állít ki számlát, akiről még nem tudja, mennyire szeret időben fizetni, vagy akkor, ha olyan vevőnek állít ki számlát, aki kifejezetten feledékenynek szokott bizonyulni. Ők azok, akiket esetleg egy kintlevőségkezelő cégre kell bíznia — ne feledje, egy ilyen lépés előtt még bizonyítható tartozás esetén is szüksége van a vevő hozzájárulására ahhoz, hogy az adatait Ön kiadhassa.
Erre a célra kiválóan megfelel egy ilyen bélyegző, amit a számla MINDKÉT példányára (több példány esetén VALAMENNYI példányra) rá kell nyomni, és ezeken a példányokon szerepelnie kell a vevő aláírásának is. Bónuszpontot ér, ha az átvételkor ennek a pecsétnek a lenyomata mellé is tesz a vevő egy szignót.
És természetesen ezt a lenyomatot is megszerkesztettem már Ön helyett, >>> ide kattintva <<< érheti el.
4. tipp — Na de mit írjak a borítékra?
A fizetési felszólítást tartalmazó borítékokat alapvetően kétféleképpen szeretik feladni. Az egyik irányzat szerint az volna jó, ha a címzett mind a kollégái, mind a kézbesítő előtt legalább is kellemetlen helyzetbe kerülne, amiért nem fizetett, ezért a borítékra egy brutális méretű "Fizetési felszólítás!" feliratot tesznek.
Ha elfogad egy javaslatot, akkor ilyet csak akkor tegyen, ha már nem zavarja, ha a vevő megsértődik, ugyanis egy ilyen gesztusra ugyan a legtöbbször már fizetni szoktak — a második ilyen boríték után tuti —, de arra is számítania kell, hogy ezt az ügyfelet Ön többé nem látja. Kénytelen lesz a konkurenciája vesződni vele — na, bumm. Viszont ha úgy érzi, eljött az a pillanat, amikor nincs más megoldás, akkor ne játsszon kicsiben, rögtön nyomjon a borítékra egy ilyet:
>>> Egy kattintással már meg is rendelheti! <<<
Ha viszont szereti a vevőt, és csak némi humorral szeretné elérni, hogy kinyissa a borítékot, nyomjon egy csókot a hátuljára egy ilyen bélyegzővel:
>>> A rúzsfoltos bélyegzőért kattintson ide! <<<
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
FIGYELEM — AJÁNDÉK!
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Bónusz azoknak, akik 2009. október 26. éjfélig akár a 2. tippnél található dátumos bélyegzőt, akár a 3. tippnél található nyilatkozat bélyegzőt megrendelik a Bélyegző Expressz webáruházában!
Ha ugyanis most megrendeli akár a dátumos fizetési határidő bélyegzőt, akár az adatkezelési nyilatkozatot tartalmazó bélyegzőt, választhat, hogy a rúzsfoltos csókbélyegzőt vagy a "Fizetési felszólítás" bélyegzőt kéri mellé ajándékba!
Mindössze annyit kérek, hogy a megrendelés véglegesítésekor, a "Kosár" menüpont alatt a "Különleges kérés" rovatba írja meg nekünk, hogy a csókbélyegzőt vagy a "Fizetési felszólítás" feliratú bélyegzőt kéri ajándékba.
Remélem, ezentúl nem lesznek már problémái a kintlevőségkezeléssel!
Ha nem akar lemaradni ezekről az ötletekről és a blogban olvasható egyéb érdekességekről, és még nem regisztrált olvasója a Bélyegző Expressz blognak, akkor gyorsan regisztráljon itt.
Horváth Attila
Bélyegző Expressz
Minőségi bélyegzők, expressz gyorsasággal, garanciával!
1163 Budapest, Cziráki utca 26-32., Főépület, 1. emelet 115.
Telefon: 06 (1) 411 1212
Telefax: 06 (1) 411 1313
Nyitva tartás: (munkanapokon) 10 és 17 óra között
www.belyegzoexpressz.hu
Ez egy nagyon hasznos cikk!
köszönjük szépen!!!
Nálunk csak férfiak dolgoznak.
Rúzsfoltos csókbélyegző helyett, esetleg pörköltszaftos-borostás?
🙂
Van az a pénz, amiért ilyet is készítünk. 🙂
Kedves Attila,
ismét egy nagyon hasznos, és olvasmányosan tálalt bejegyzés. Nagyon szépen köszönjük!
Barátsággal,
Papp Zoltán
De szép lenne az élet, ha tényleg ilyen egyszerű lenne elérni, hogy fizessenek. Sajnos a legtöbb adós akkor sem fizetne, ha egy magnumot (nem a jégkrémre gondoltam) nyomtatnának a borítékra.
Ennek külön lélektana van, a direkt nem fizető adósok azért nem fizetnek, mert nem fűződik érdekük ahhoz, hogy kiegyenlítsék a számlát.
Javaslom még a tulajdonjog gyakorlását arra a fizikai, vagy szellemi termékre vonatkozólag, amelyet nem fizettek ki.
Így ha nem fizet a vevő, akár büntetőperbe is fogható.
Ha szabadna javasolnom egy ilyen bélyegző létrehozását is.
Egyébként nagyon kreatív reklám és főleg informatív !!! ez a blog bejegyzés. Ha csak szimpla reklám lenne, főleg hozzászólási lehetőség nélkül, nagyon elítélném.