Tegye a bélyegzőt marketing eszközzé – (Bélyegzőkészítés 2. rész)

Szerző: | ápr 17, 2008 | bélyegző, bélyegző marketing eszköz | 7 hozzászólás

belyegzo_marketing_eszkoz_Hallgatok az olvasóimra, akik azt jelezték – tessék legközelebb a blogba is beírni! -, hogy jobban szeretnének rövidebb cikkeket olvasni, mert szép dolog a hosszú cikk, de kevés az olvasásra szánható idő.

Rendben van, elnyomom magamban a grafománt, és igyekszem tömörebben fogalmazni.

E perctől tehát szűkszavú(bb)an írok.

Ha már bélyegzőt vásárol, és pénzt ad ki érte, költsön úgy, hogy a kiadás megtérüljön. Sőt, busásan megérüljön.

Mit kell tennie?

Ki mondta, hogy egy bélyegző nem lehet a marketingünk egyik eszköze?

Emlékszik? A múltkori cikkben már jeleztem, hogy a bélyegzőnél nincsenek formai megkötések, azaz Ön azt ír a cégpecsétre, amit csak akar! Célszerű persze megjeleníteni a szöveglemezen a legfontosabb cégadatokat. Már említettem, de emlékeztetőül újból felsorolom ezeket: cégnév, székhely, adószám, cégjegyzékszám. Ha ez nincs mind a bélyegzőn, akkor a hivatalos okmányokon más módon kell feltüntetnie (kézírással, nyomtatással stb.).

Igen ám, de ezek az adatok nem adnak el semmit. Főleg, ha a cégnevet nem választotta meg körültekintően, azaz a cégneve nem utal a tevékenységére. Ha jó a vállalkozása neve, akkor egy egyszerű szövegbélyegző máris mond Önről és a cégéről valamit.

De ha nem, akkor sincs veszve minden.

Többféle megoldást is tudok ajánlani Önnek, amellyel elérheti, hogy a bélyegző egyszerű irodai munkaeszközből marketing eszközzé lépjen elő.

Képzelje – vagy vegyemaga elé az utolsó 10 beérkező számláját. Mit vesz észre rajtuk?

Remélhetőleg gépi számlák, mert ha kézzel írták őket, a vállalkozás máris kisebbnek látszik, mint kellene.

Ha gépi számlát lát, azt fekete-fehérben nyomtatták? Lefogadom, hogy százból kilencvenet igen. Megakad a szeme bármin is? Ugye nem?

Érje el, hogy az Ön számláján megakadjon az ügyfele szeme! És a könyvelőjük szeme is… hiszen ő is lehetséges vevő.

Hogyan érheti el a kívánt hatást?

  • Használjon logót!
    A jó logo eladja a cégét. FIGYELEM! A céglogó csak akkor mutat jól a bélyegzőn, ha jól látható, kontúros. Ha tele van olvashatatlan, apró karakterekkel – súlyosbító körülmény, ha ezek inverzben is vannak -, akkor garantáltan nem betűzi ki senki. Egy jó logo egyszerű, kicsiben és fekete-fehérben is felismerhető. (Hátrányban vannak azok a cégek, akiknek a logóján egy négyszín kolor lovacska 3d-ben lemegy a folyópartra, iszik, majd int a többieknek, hogy jöhetnek, mert friss a víz.) De ők se keseredjenek el, nekik is tudok segíteni egy ötlettel.

    Akik logós bélyegzőt rendelnek, vegyék figyelembe, hogy a bélyegző szövege akkor lesz olvasható, ha nem kell az ábra miatt nagyon lekicsinyíteni, ezért érdemes eggyel nagyobb méretű pecsétet választani, mint amekkorára a szöveg egyébként olvashatóan elférne. Ha a logo valamelyik kiterjedése nagyon nagy, akkor lehet, hogy nem elég az eggyel nagyobb méret. Kockázat nélkül kísérletezhet a webáruházban.

  • Ha már logót is használ, tüntesse fel a bélyegzőn legalább egy elérhetőségét. Ez lehet egy telefonszám, de lehet a cége weboldala is. Ha telefonszámot ad meg, fontos, hogy lehetőleg vezetékes szám legyen. A mobiltelefonról még mindig az jut a vevők eszébe – valljuk be, sokszor okkal -, hogy azok a cégek adnak meg ilyen elérhetőséget, akik szeretnek eltűnni.
     
  • Ha nem használ céglogót, vagy a céglogó nem mutat jól a bélyegzőn, mégis szeretné, ha a vevő megjegyezné a cégét, és mielőbb újból jelentkezne, tegyen a számlára egy bélyegző lenyomatot valami ilyesféle szöveggel: "Ha a továbbiakban bármilyen szakmai segítségre volna szüksége, kérjük, hívja ezt a számot: (és itt jöhet a cége telefonszáma)."
     
  • Kérje meg a vevőt, hogy ajánlja a cégét másoknak is. Ezt megteheti egy, a számlára nyomott bélyegző lenyomattal. Egész egyszerűen írja azt, hogy "Ha elégedett volt velünk, kérjük, ajánljon bennünket barátainak!" (Merészebbek hozzátehetik, hogy "Ha nem, akkor az ellenségeinek.")​

Miért jó Önnek, ha a számlán próbál marketingezni? Mi értelme azoknak marketingezni, akik már vásároltak?

Először is: számlát úgyis adnia kell, miért ne kísérletezne egy ingyenes felületen? (Ráadásul hatásos is.) Kevesen tudják – ezért keres jól a hirdetési piac -, hogy a legtöbb pénzt azok hozzák egy cégnek, akik már vásároltak, és elégedettek voltak. Ők ugyanis visszatérnek, amikor legközelebb újra az Ön termékére, szolgáltatására lesz szükségük. Ezért nem elég új vevőket szerezni, meg is kell tartani a régieket. El kell érni, hogy emlékezzenek Önre. Míg mások új vevőket próbálnak becserkészni, Ön tartsa meg a régieket is!

Ehhez pedig remek eszköz a számlára tett feltűnő bélyegző lenyomat.

Maradt még ötletem, és legközelebb meg is osztom Önnel, de a cikk elején megfogadtam, hogy nem írok regényeket.

Mára tehát ennyi, legközelebb innen folytatjuk, még mindig a bélyegző mint marketing eszköz témánál időzve.

Sikeres marketinget kíván Önnek:

Horváth Attila

Bélyegző Expressz
Minőségi bélyegzők, expressz gyorsasággal, garanciával!
1163 Budapest, Cziráki utca 26-32., Főépület, 1. emelet 115.

Telefon: 06 (1) 411 1212
Telefax: 06 (1) 411 1313
Nyitva tartás: (munkanapokon) 10 és 17 óra között

www.belyegzoexpressz.hu

 

7 hozzászólás

  1. Online Vállalkozó Klub

    Kedves Attila!

    Azt hallottam, az is remek reklámlehetőség, hogy blogokban hozzászólunk a témákat!

    Mi a véleményed? 🙂

  2. Bélyegző Expressz

    Igen, egy releváns, a témához kapcsolódó hozzászólás valóban felhívja a figyelmet a szerzőjére.
    Ez ugyan a céges számlákon nagyon nehezen tüntethető fel, de valóban hasznos.
    Ez a cikk most arról szól, hogy hogyan tudsz azoknak üzenni, akik nem blogot olvasnak, hanem számlát tartanak a kezükben.
    🙂

  3. Vidi Rita

    Túl hosszú a szöveg, és kevés az idő olvasni??? Gyorsolvasás tanfolyam? Hmm?:)

    Múlt héten megszüntettem a 80 napos tanfolyamra való jelentkezést… Utolsó pillanatig özönlöttek a bezárás hírére a feliratkozók.
    Két nappal később valaki ezt írta a bemutatkozásában: túl sok a szöveg, vedd rövidebbre, mert különben senki nem fogja elolvasni…

    :DDDDDDDDDD
    Majdnem rohantam átszerkeszteni az egészet, de még időben észbe kaptam;)

    Egyébként én folyamatosan gondolkodom, hogy kéne valami vagány lenyomat, logóval, úgyhogy most megyek, és próbálkozom a webáruházadban:)
    (Még szerencse, hogy végigolvastam a szöveget:D)

  4. Gál Kristóf

    Kicsit off, de: hogy lehet, hogy a fejlécképben nincs egy árva Trodat bélyegző sem? Szinte odakívánkozik az irodai asztalra… 🙂

  5. Bélyegző Expressz

    Kedves Rita!

    Remélem, nem zártad be a tanfolyamod kapuit! Lám, micsoda ereje van annak, ha valami ma még elérhető, de holnap már nem. Ezért van itt is mindig rövid határidejű akció, és aki lemarad, az tényleg lemarad…

    Egyben hadd ragadjam meg az alkalmat, hogy megköszönjem a mai életmentő vírusirtási segédletet – ha ezt nem kapom meg, akkor ez a mostani bejegyzés sem lenne itt a blogon, mert még mindig ott csücsülnék a képernyő előtt, és azon tűnődnék, hogy törölni vagy figyelmen kívül hagyni.

    A jó kis vagány bélyegződ pedig – például – úgy nézhetne ki jól, ha lenne rajta egy gonosz kis vírus – de amolyan jófej féle -, kezében kalapáccsal, és ütlegelne egy számítógépet.

    Oké, bevallom, elég nehéz ilyet rajzolni. Na de milyen ütős kis logo lenne!

    És még ne rendeld meg – remélem, időben szólok -, várd meg még a következő postot, mert ott még adok egy ötletet!

    Kedves Kristóf!

    Nem off, teljesen igazad van.
    A honlap alapkoncepciója végül is az volt, hogy ne a termék legyen a címsorban, hanem egy szlogen, meg az a fíling, hogy kávézás, újságolvasás közben simán megrendelheted a bélyegződet. A Trodat bélyegző pedig ott van a logóban.

    De elgondolkodtam az ötleteden – az ember sose a feje után menjen, hallgasson a vevőire és az olvasóira.

    Kösz, hogy elmondtad!

  6. Stausz Csaba

    „Hátrányban vannak azok a cégek, akiknek a logóján egy négyszín kolor lovacska 3d-ben lemegy a folyópartra, iszik, majd int a többieknek, hogy jöhetnek, mert friss a víz.”

    Attila, még mindig fogom a hasam a nevetéstől…

    Miután én is megszólítva érzem magam a cikkeid hosszúsága, rövidsége okán, ezért most „beírok” neked.

    Tehát, én úgy fogalmaznék, hogy a sziporkák, a szófordulatok, amiket használsz, nagyon jól esnek olvasás közben az ember szellemének. Olyan, mint amikor valami ínyencfalatot eszel vagy finom bort iszol és lassan ízlelgeted a szádban.

    De ha hosszú a szöveg akkor az olyan, (ide már nem írok példákat) mint amikor az ember elfárad a finom falatok fogyasztása közben (mégis írtam példát.)

    Én úgy vagyok velük, amikor olvasom őket, hogy szépen komótosan, fütyörészve elindulok felfelé a „hegyen”, nézegetem közben a tájat, aztán a közepe felé meglátom milyen nagy távolság van még vissza és gyorsan lezargatom a távot, közben pedig elfeledkezem a gyönyörű tájról.

    Ezért jobb a domb a hegynél és a síkságnál… 🙂

  7. Bélyegző Expressz

    Kedves Csaba!

    Kösz a véleményt és a megtisztelő hasonlatot!

    A visszajelzéseket – a Tiédet és másokét is – megfogadom. Elég rendesen gyúrok arra, hogy minél rövidebben fogalmazzak. Akik ismernek, tudják, hogy esszékben beszélek. Ehhez némi köze lehet egykori tanári múltamnak is, amikor 45 perces egységekben kellett gondolkodnom. (Szegény egykori diákjaim!)

    Szóval a postokat igyekszem drasztikusan lerövidíteni – majd meglátjuk, hogy sikerül. Ugyanakkor a régi vevőknek, a törzsolvasóknak és mindazoknak, akik a hosszabb szövegeket kedvelik, megígérem, hogy néha lesznek a témát részletesebben tárgyaló írások is.