Ez fog történni 2012-ben

Szerző: | dec 30, 2011 | áremelés, bélyegző, bélyegző expressz | 6 hozzászólás

Az idén szándékosan maradtam ki a karácsonyi zavarkeltésből. Egyszerűen azért, mert rájöttem: ha engem is idegesít, ahogy minden elektronikus csatornából árad az előre programozott, ál-személyes merrikriszmössz, akkor ezt valószínűleg mások is unják már. Ezért nem kerestem semmiféle ürügyet arra, hogy karácsonykor spontán, mintegy meglepetésszerűen odakérezkedjek a postafiókjába.

De most belerévedek a varázsgömbbe, és jól megmondom, mi fog történni 2012-ben. A Bélyegző Expresszel – és az Ön cégével.

Nem vagyok közgazdász, ezért nem fogok úgy tenni, mintha én és kizárólag én tudnám a tutit, de egy pénzügyi jellegű információval biztosan szolgálhatok. Mivel az utolsó áremeléskor az euró még 260 forint környékén járt, és mivel a Trodat bélyegzőket euróért hozzák be Magyarországra, biztosan ígérhetek egy EU-konform áremelést. Ez valószínűleg az egész iparágunkra – és feltehetően az Önére is – jellemző lesz.

Dögölj meg cipőben

Ne féljen megtenni ezt a lépést: az euró vélhetően jó darabig nem tér vissza a 260-as szintre, és akár lefekszünk az IMF-nek, akár nem, várhatóan látunk még nagy számokat az árfolyamtáblázatokon. Aki pedig ilyen helyzetben árharcolni szeretne, az valamit nagyon félreolvasott a horoszkópjában. Szóval az első tanácsom: ne várjon az áremeléssel az iparága többi szereplőjére, mert úgy fog járni, mint a cowboy, aki ahelyett, hogy időben lőtt volna, azt figyelte, ki ránt először fegyvert a pókerparti utáni vitában. Az ilyeneknek végül mindig ezt írták a sírjára: "Dögölj meg cipőben, mondták, és ő szót fogadott."

Zöldhatár

Lesznek persze kivételek, akik eddig is Szerbiából hozták be a számla nélkül vásárolt import árut a kombi Opel Astra csomagtartójában. Ők továbbra is a régi áron és a régi színvonalon állnak majd a piac rendelkezésére. Kívánjon nekik sok sikert és még sok-sok kilométert az Opel Astrával! Megérdemlik!

Trodat bélyegzők is szép számban érkeznek így, öröm és boldogság egy ilyen piacon versenyezni, de szerencsére a beszerzési ár nem minden. Meg az eladási ár sem. Az üzlet lényege épp e két pont között van, és ezt nevezik szolgáltatásnak.

Ezt erősítse, ezt emelje művészi színvonalra, és akkor nem kell árharcolnia.

A 2% áfa változást benyelni = Nem menő!

Fogadjunk, hogy az egyik leggyakrabban elhangzó reklámszöveg ez lesz 2012 elején: "Mi álljuk az áfa miatti különbözetet!"

De komolyan, van olyan vevő, aki ezért a 2%-ért fog mástól vásárolni? És van ember, aki azt hiszi, hogy ezért a 2%-ért ma Magyarországon vevőt lehet szerezni? És nem ennél sokkal, de sokkal kifinomultabb eszközökkel kell behozni a vásárlókat az üzletbe?

Tudja, hány cég teszi majd fel ezt a lemezt? Figyelje majd meg, kik ezek, és hány van köztük, akiért élne-halna, hogy a vevője lehessen. Szeretne közéjük tartozni?

Bocsánat, ezt nem hagyhatom ki

Milyen érdekes ez a magyar nyelv! Vegyük például a "szilveszter" szót! Csak elveszek belőle 3 betűt, majd kicserélek nyolcat, és máris azt kapom, hogy "bélyegző". Hát nem csodálatos? Oroszul persze nem ilyen egyszerű ez.

Ucsityszjá, ucsityszjá, ucsityszjá!

Ezt lefordítom azok kedvéért, akik elég fiatalok, ezért már nem tanultak oroszul, meg azok kedvéért is, akik tanultak, de már elég öregek ahhoz, hogy egy ilyen klasszikust is elfelejtsenek. Lenin mondta, amikor egy eltévedt járókelő megkérdezte tőle, hogy "Lenin elvtárs, hogy jutok el a Lomonoszov Egyetemre?" Amire a nagy formátumú politikus ezt válaszolta: "Tanulni, tanulni, tanulni!"

És pontosan ezt mondom Önnek én is: 2012-ben nem lesz elég az esernyő, meg a viharkabát. Meg kell tanulni gyorsabban futni, mint ahogy az eső esik. Meg kell tanulni sokkal jobban teljesíteni, mint a versenytársak, mert tele lesz minden iparág végüket járó kamikaze cégekkel, akik nem fognak válogatni az eszközökben, amikor mindenáron ügyfelet kell szerezniük.

Ezek a cégek már a villanyszámlát is a cash-flowból fogják fizetni, és mindenáron vevőt kell szerezniük, így a padlóig fogják letolni az áraikat, nem kevés gondot okozva az Ön iparágának. Szerencsére igazi szolgáltatásra és fejlesztésre nem lesz pénzük, ezért Önnek akkor van esélye, ha ezekben lesz erős.

Tanuljon meg mindent a vevőszerzésről, a cég hatékony működtetéséről, ne sajnálja a pénzt a legújabb marketing tanulmányokra. Vásároljon sok Bagolyvár könyvet, tanuljon meg mindent a marketingről Wolf Gábortól, és hirdessen mindenhol, ahol csak megengedheti magának. Az áremelést kösse össze valami kellemessel, és ne árakcióval csalogassa az ügyfeleit, hanem a jól megérdemelt – áremelés után keletkező –  profitjából költsön a vevőire.

Őrült beszéd, de van benne rendszer

2011 első féléve nálunk úgy nézett ki, ahogy a 2010-es év: háromszor annyit kellett dolgoznunk ugyanazért a pénzért, amiért korábban, sokkal több trükköt kellett bevetni, hogy új ügyfeleket szerezzünk, ráadásul azok a versenytársak, akik épp 2010-ben jutottak a tönk szélére, elkezdtek kétségbeesetten árakciózni, honlap és hirdetésszövegeket lopni. Szóval volt egy kis keleties sürgés-forgás. Az euroövezet válságáról szóló hírek már meg se kottyantak.

Aztán az év második felében megtörtént az, amiért egész évben dolgoztunk: rekordot rekordra döntöttünk, és végül megfutottuk pályafutásunk legjobb évét. A december hónapunk pedig – ami a bélyegzős szakmában hagyományosan annyit ér, mint egy fél november – 12 éves történelmünk legerősebb hónapja lett, méghozzá masszívan megelőzve az eddigi legjobb hónapot.

A gazdaságban fellelhető káoszban is van rendszer. Lehet ijedten össze-vissza kapkodni, meg lehet higgadtam megállni, elemezni és alkalmazkodni az új helyzethez. Az utóbbi egész jól jövedelmez.

Minden probléma egy ingyenes tanfolyam

A nem túl rózsás honi és nemzetközi gazdasági helyzet mellé még jutott pár olyan probléma is, ami a felszínen nem is látszik. Régi kedvencem az a mondás, hogy ha az élet citromot ad, csináljunk belőle limonádét. A felszín alatti problémák, amelyek sokba kerültek, megtanítottak arra, hogy az igazán pénzt hozó megoldások is ugyanott vannak: a mélyrétegekben. Nem azokban a dolgokban, amelyeket kiteszünk a kirakatba. Ezekben pedig az a jó, hogy az ilyen megoldásokat nem lehet olyan egyszerűen másolni. Nekem is sokan lopják a honlapom, a webáruházam ötleteit, sőt, gyakran komplett hirdetéseim szövegeit is. Na de a rendszerbe nem látnak bele.

Érdemes tehát a struktúrák mélyén is igazítani a cégen, mert ez már az a mélység, ahová a konkurencia nem jut el.

Köszönettel tartozom a Mini CRM csapatának, akik azt a rendszert üzemeltetik, amelynek segítségével rekordszámú visszatérő vevőt sikerült szereznem. Amikor a Google AdWords két napig vergődött egy rendszerhibával a hirdetési fiókomban, ez a módszer olyan hatékonyan működött és szállította az ügyfeleket, hogy komolyan elgondolkoztam, kell-e nekem egyáltalán AdWords. (Egyébként kell az is.)

És ha már a köszönetnyilvánításnál tartok…

Köszönöm minden Vevőnknek, hogy bennünket választottak, számos Kínából vagy Szerbiából adómentesen becsempészett, kétes eredetű, lényegesen olcsóbb vacakot árusító bélyegzőkészítő helyett, akik azt ígérik, hogy ugyanazt, ugyanúgy, mint nálunk, csak olcsóbban, csak nem ugyanazt és nem ugyanúgy. A  legjobb ügyfelek így is megtalálnak bennünket, köszönöm nekik a bizalmat!

Köszönöm a munkatársaimnak, hogy 2011-ben is hűségesek voltak a Bélyegző Expresszhez, és mindvégig úgy dolgoztak benne, mintha a sajátjuk volna. Az év végi hajrá pedig egyszerűen fantasztikus volt, köszönöm, Fiúk! Jövőre ez lesz a szint. 🙂 Mindenkinek ilyen kollégákat kívánok!

Köszönöm a Trodat Magyarországi Képviseletnek, hogy a néha az extremitás határait súroló extra kéréseket is teljesítették, és köszönöm, hogy amikor rezgett a léc, segítettek megtartani. Az elefánt nem felejt.

Köszönöm a velünk együttműködő futárszolgálatoknak, hogy 2011-ben is 99,9%-nál is nagyobb precizitással dolgoztak, és hogy úgy képviseltek bennünket a vevőink előtt, hogy büszkék lehetünk rájuk. Az egész 2011. év alatt Budapesten egyáltalán nem volt a futároknak felróható kézbesítési hiba, vidéken összesen 4 olyan szállítás volt, amelyekhez fel kellett emelnünk a telefont, és ezeket a problémákat is azonnal orvosolták. Rengeteg vásárlónk dicséri úgy a futárokat, mintha a Bélyegző Expressz alkalmazottai lennének – pedig ők "csupán" szerződött partnereink. Köszönöm, hogy így dolgoznak, én sem fogok alkudozni, amikor a jövő évi árakat kell jóváhagynom. Megérdemlik a pénzüket, és nem őrültem meg, hogy olcsóbbra cseréljem a legjobbakat. A Vevőink a legjobbat érdemlik, és ez nekem sem pénz kérdés.

Köszönöm az ELIT-INFÓ Kft. munkatársainak azt, hogy a honlapunk hosztolását, a levelezést és a hírlevélküldő szolgáltatást a legnagyobb hajtás közepén is minden zökkenő nélkül átvették, és olyan magas színvonalon dolgoztak, amit elképzelni se mertünk volna. Az ELIT-INFÓ-nál idén összesen egyetlen alkalommal volt egy alig 45 perces leállás, ezt megelőzően pedig 603 nappal azelőtt. Összehasonlításképpen megjegyzem, hogy az idén egy teherűrhajó és egy műhold hordozórakétája is végzetes hiba áldozatává vált a szállítmányával együtt. Vagyis az ELIT-INFÓ megbízhatóbb partner, mint az orosz űrkutatási hivatal (amely egyébként az amerikai űrhajósokat is szállítja majd, amíg el nem készül az új amerikai űrsikló).

Köszönöm a Marketing Commandónak a 2011. évre adott szellemi muníciót. A munkaidőm 50%-át tanulással töltöm, a Commando anyagai az elsők között vannak nálam. Sok tanácsadó van, de új, használható, a magyar piac számára is fogyaszthatóvá tett új módszereket itt árulnak.

Köszönöm az olcsójános versenytársaknak, hogy áraikkal is kifejezték a cégeink közötti különbséget. Ígérem, a legrosszabb vevőket továbbra is hozzájuk irányítjuk, ahogy eddig is.

Végül, de legelső sorban köszönöm a Bélyegző Expressz Blog olvasóinak, hogy hétről-hétre olvassák azt, amit itt írok. Ha valamit biztosan ki merek jelenteni a 2012. évről, akkor az az, hogy sokszor fogunk találkozni.

Boldog új évet kívánok!

6 hozzászólás

  1. Barazsy Ákos

    Nagyon szép összefoglaló volt, és külön örülök, hogy a MiniCRM-mel hozzá tudtunk járulni a sikereitekhez!

    BUÉK, Ákos

  2. Pintér Zoltán

    Jövőre is várjuk az extra kívánságokat:) a kihívásokért érdemes Veletek dolgozni…
    Boldog Új Évet!
    Trodat Csapat

  3. Kerezsi Erika

    Kedves Attila! Igen! Ezzel a hozzáállással lehet felülemelkedni a gazdasági hajsza buktatóin. Igen, dolgozni kell,egyre többet és jobban.Figyelemmel, alázattal, némi humorral,nyitottsággal és tisztelettel. Ez itt mind megvan. Nagyon sikeres 2012. évet kívánok neked és csapatodnak.

  4. Bálint Balázs

    Kedves Attila !
    Én sem azért olvasom a blogodat, mert nem tudok aludni, vagy éppen nincs más dolgom…
    Sok érdekes, és gondolatébresztő dolgot olvastam, tanultam.
    A munkátokhoz és elért sikereitekhez gratulálok, valamint köszönöm is a munkátokat, mint megrendelőtök, tudom minden kis gratuláció jól esik, pláne ha igaz.
    Én is örülök amikor gratulálnak milyen forgalmakat, üzeti eredményeket tudok realizálni a vállalkozásomban, bár magam azon is csodálkozom mi ebben az érdekes.
    Hiszen csak érteni kell hozzá, sokat tanulni, és dolgozni érte ennyi a titok… Pontosan ahogy Te is mondtad.

    Az irigyeknek pedig azt üzenem innen is amit a szemükbe is szoktam mondani : Lehet utánam ( utánunk ) csinálni, szabad a pálya !

    Maradok tisztelettel :
    Bálint Balázs

  5. Tornoczky Gábor

    Attila, ahhoz képest, hogy nem akartál a karácsonyi forgatagban Te is „EgyKépeslapASokKözül” lenni a polcon, ez lett a legjobb írás és köszöntő amit olvastam a karácsony és a szilveszter kapcsán!!!

  6. Heiter Róbert

    Gratulálok! Öröm ilyen sorokat olvasni. Van még mit tanulnom… és ilyen emberektől, vállalkozóktól lehet is. Köszönöm! Sok sikert!