A merész, a brutál és a szellemes

Szerző: | nov 23, 2011 | marketing, termék elnevezése | 4 hozzászólás

A családom megbocsátó türelemmel viseli, hogy bárhol járunk, bármit csinálunk, amint meglátok valami eredeti ötletet, azonnal le kell fényképeznem. És ami veszélyesebb: azonnal arról kezdek beszélni, hogy ez miért zseniális.

A mai bejegyzés rekord rövidségű lesz.

Három magyarországi példa, mindegyik kisvállalkozásoktól.

Egy merész, egy brutális és egy végtelenül szellemes.

Közös tulajdonságuk, hogy mindhárom feledhetetlen.

Lehet azzal reklámozni egy terméket vagy céget, hogy ez a legolcsóbb – de ez egyrészt banális, másrészt ilyet a hülye is tud (a hülye csak ezt tudja). Ráadásul ez a legtöbbször nem igaz, ha meg mégis igaz, nem biztos, hogy megéri a vevőnek. De a legtöbbször még az eladónak sem.

"Legkülönb ember, aki bátor, / S csak egy különb van, aki: bátrabb" – mondja Ady Endre, és persze igaza van. Mellesleg ő is márkázta ám a termékeit: a 3 szavas cím Ady védjegye.

Minél nagyobb a tolongás egy iparágban, annál nagyobb szükség van egy szokatlan ötletre.

Íme három érdekes darab.

1. A merész:

A címsor pikáns, de rossz az, aki rosszra gondol.

Egy biztos: a temérdek használt ruha üzlet közül valahogy ki kell tűnni – és így ez nem is nehéz.

(Ez kivételesen nem saját fotó, Győri-Dani Gábortól kaptam, köszönet érte!)

2. A brutális:

Ezt még a tavasszal fényképeztem. Nos, ez az a határ, amit sokan már nem lépnénk át – én biztosan nem. Viszont működik, hiszen most is épp róla beszélek.

3. A feledhetetlen:

Na ilyen az igazán zseniális terméknév! Egyszerre két poén is van benne. Egyrészt felidézi a szólást, amin pont annyit csavar, amennyit kell. Másrészt kifejezi, hogy ezt bizony nem iparilag pancsolták fűrészporból meg bonyoluított nevű, a Mengyelejev-táblázatban fel nem lelhető actiregularisokból, hanem ez az, ami: tejföl.

A szellemes terméknév – ami ugye minimum 50%-ban a siker kulcsa – az Etyeki Sajt Céh kreativitását dicséri.

Ennyi!

Mondtam, hogy rövid lesz.

Utóirat:

Ön milyen eredeti ötlettel tűnik ki az iparági tömegből?

4 hozzászólás

  1. Pintér Zoltán

    A mi új kedvencünk a Szentendrei úton, használtautó kereskedésnél óriásplakáton a tulajdonos mosolyog, szöveg: „Vegyél autót, mert kell a pénz…”

    • Bélyegző Expressz

      Ááá, a Csonti nagyon kemény! Érdemes elolvasni az eladó autókhoz írott szövegeit. Igazi marketing iskola!

  2. Losonczi János

    Nagyon jók!

  3. Bálint Balázs

    Egy régi, mondhatni klasszikus szöveg a vendéglőnél :

    Ha nem jön be ketten halunk éhen.
    Ön és Én.

    A csonti szövegei valóban jók, kár, hogy pont náluk szaladtam bele majdnem egy behúzásba… azóta nem érdekel a szövegük sem. Ez meg a elszúrás iskolapéldája volt.