Hála a tévének, azt se tudom, mi történt 8 perccel ezelőtt (Bart Simpson)

Szerző: | nov 17, 2011 | akció, bart simpson, marketing, válság | 1 hozzászólás

Az tegye fel a kezét, aki az elmúlt hetekben nem azon rágta a körmét, hogy mi lesz a görögökkel, meg mi lesz az olaszokkal, meddig emelkedik még az euró és a svájci frank, és marad-e az Európai Unió, vagy szétesik. És persze azon, hogy ebből mennyi trutyi potyog a mi nyakunkba.

Senki?

Oké. Akkor mindenre figyeltünk, csak arra nem, amivel épp foglalkoznunk kellene. Mert amíg az ilyen témájú híreket figyeltük kocsiban, munkahelyen, az interneten, addig se nem dolgoztunk rendesen, se nem koncentráltunk a teendőinkre, se nem tanultunk semmi újat, amit esetleg használni lehetne egy ilyen helyzetben.

Homer Simpson, amikor sör-virsli versenyre készült, és Bart, a fia megkérdezte tőle, hogy megnyeri-e, így válaszolt:

– Fiam, ha sportversenyen indulsz, nem az számít, hogy megnyered-e vagy sem, hanem az, hogy mennyire rúgsz be.

Na, ebben momentán jól állunk. De lehet, hogy van, aki ennél többre vágyik.

Nekik gyűjtöttem össze egy-két ötletet.

A politika a második legrégibb mesterség. És rájöttem, hogy nagyon hasonlít is az elsőhöz. (Ronald Reagan)

Amikor a válság stabilan válsággá válik, akár úgy is hívhatjuk, hogy "új helyzet". Így legalább nem kell az utált "válság" szót használni. És van még egy okunk, hogy inkább így hívjuk: ha válság, akkor az a dolgunk, hogy szenvedjünk tőle, ha új helyzet, akkor az, hogy megtanuljunk mozogni benne. Az utóbbi mindenképp kifizetődőbb.

Jobban jár, ha kimarad a kocsmai (=Facebook) politizálásból, és az idejét a munkájának szenteli.

Segíts magadon és kerüld az Egyenlítőt! (Bart Simpson)

A legelsők között azok fognak elvérezni, akik kivárnak. Akik az EU-tól, a görögöktől, az olaszoktól, a tőzsdétől, a kormánytól várják a megoldást. A jelenlegi helyzet annyira szövevényes, hogy semmiképp sem fog érdeksérelmek nélkül megoldódni. Érdemes erre a kellő nyugalommal gondolni. Ha ezzel nem kalkulál, rossz tervet fog készíteni.

Mindenki a maga feladatát végezze: a görögök a görögökét, az EU az övét, a kormány a kormányét. Ön pedig foglalkozzon a sajátjával. Ha vállalkozó, akkor a piacával.

Mindenekelőtt nézze át a cége bevételeit és kiadásait. Most semmi sem fontosabb, mint hogy racionalizálja a költségeit és optimalizálja a bevételeit. Figyelem! Nem biztos, hogy az ész nélküli költségcsökkentés jó döntés, de például a dupla internet előfizetést most nyugodtan lemondhatja.

A legjobban arra figyeljen, hogy a bevételei ne csökkenjenek. Sőt, mivel várhatóan többet kell ügyfélszerzésre költenie, az eddiginél is jobban oda kell figyelnie a profitra.

Egy korábbi blogbejegyzésemben talál ehhez egy elég jól használható táblázatot.

A görénykedés különbözteti meg az embert az állatoktól. Kivéve a görénytől. (Homer Simpson)

Nézze meg, melyik versenytársa akciózik a legkeményebben. Tudja, hogy miért teszi? Azért, mert már az utolsókat rúgja. Nincs vevője. A vevőszerzéshez nem ért, és most sem azzal tölti az idejét, hogy megtanulja, hanem gatyaletolós akciókat szervez.

Az még rendben van, hogy ezzel maga alatt vágja a fát, hiszen ha olvasta volna ezt a cikket, tudná, hogy egy 20%-os akcióval a profit döntő részét, szerencsétlen esetben az egészét el lehet égetni. Konkrétan, ha Ön most elég szerencsés ahhoz, hogy 100%-os haszonkulccsal dolgozzon, és így ad az áraiból 20% kedvezményt, akkor több, mint 180%-kal több vevőre lesz szüksége ahhoz, hogy ne veszítsen az akción. Magyarul jóval több, mint másfélszer annyi vevőt kell behoznia változatlan vevőszerzési költség mellett (ami nonszensz), hogy ne bukjon.

Ha a versenytársa ezt csinálja, akkor persze nem csak a saját profitját égeti el, de az iparága árait is lerántja a sárba, mielőtt dicstelen halált halna. Ez pedig már húsba vág, tehát lépni kell valamit.

Mit tehet Ön?

Segíthet neki hősi halált halni.

Hogyan?

Gyorsítsa fel a folyamatot.

Én is vagyok olyan szemét, hogy a legkeményebben annak a bélyegzőkészítőnek a piacára célzok, aki a legtöbbet tette azért, hogy megalázó profittal lehessen csak dolgozni.

Kétféle ember létezik: a jó és a rossz. A jó ember jobban alszik, viszont úgy néz ki, a rosszak jobban élvezik az ébrenlétet. (Woody Allen)

Nézze meg, melyik versenytársa hirdeti a legvérmesebben, hogy nála most hatalmas akció van. Nézzen utána, honnan jönnek hozzá a vevők, milyen csatornákon szerzi őket, és Ön hogyan tudná megszólítani ezeket a vásárlókat. Majd keressen egy jobb üzenetet, mint az ár, és célozzon ugyanarra a vevői rétegre.

Ha ismeri a versenytársa gyenge pontjait, akkor ne felejtse el a marketingjében kiemelni, hogy a saját cége épp abban erős, amiben mások (épp az olyanok, mint ő) gyengébbek.

Ne feledje: nem kell mindenkit megszereznie, elég, ha annyi ügyfelet el tud szipkázni, hogy a versenytárs az akcióból jó erős mínusszal jöjjön ki. A többi megoldódik magától. A konkurensét kivérezteti a saját árakciója.

A pénz jobb, mint a szegénység, már csak anyagi szempontból is. (Woody Allen)

Elég, ha a legárharcosabb vevők megmaradnak a konkurenciának, Ön pedig megszerzi azokat, akik készek megfizetni egy jobb termék vagy szolgáltatás értékét. Ha a versenytársa nem tud az akcióval minimum 180%-kal több vevőt szerezni, akkor neki vége. Ebben az esetben ugyanis bukik az akción. Önnek azért kell tempóznia, mert az árharc mindig rombolja a piacot, ezért Önnek kompenzálnia kell a kannibalizálódott árakat.

Oké, de hogyan?

Az okos emberek megoldják a problémákat, a zsenik pedig megelőzik őket. (Albert Einstein)

Nézze meg, hogy az Ön piaca számára mi most a legnagyobb érték. Most ne a termékére koncentráljon, hanem arra, ami a termékén kívül a legfontosabb azok számára, akik az Ön portékáját vásárolják. És azt csomagolja hozzá a termékhez, de ragaszkodjon a saját áraihoz.

Ha kenyérsütő gépet árul, adjon hozzá egy csomag biolisztet. Ha cipőt, akkor talpbetétet vagy cipőtisztítót. Ha sportszert, akkor egy fitnesz DVD-t. Vagy egy bérletet a közeli fitnesz klubba.

Ha jó szervező, akkor ez a plusz ajándék Önnek vagy nem kerül semmibe, vagy alig valamibe.

Egy pesszimista minden lehetőségben látja a nehézséget, egy optimista minden nehézségben meglátja a lehetőséget. (Winston Churchill)

Természetesen a bélyegző piacon is elindult a gatyaletolás, amiben nem kívánok részt venni. Másnál az a szlogen, hogy bélyegző olcsón, nálunk pedig az, hogy bélyegzőt a legrövidebb időn belül. És mi minden ügyfelünknek azt adjuk a bélyegző mellé ajándékba, amire most a legnagyobb szüksége van.

Mi is ez?

A mi ügyfeleink 99%-ban cégek. Nekik most a legjobban olyan eszközökre és módszerekre van szükségük, amelyek segítségével több vevőt, nagyobb profitot szerezhetnek.

A következő hetekben ilyen anyagokat adunk a bélyegzők mellé. Csupa olyan dolgot, amelyek segítségével a bélyegző teljes árának a többszörösét lehet megtermelni.

Hogy pontosan mit?

Erről hamarosan többet is mondok.

Addig is egy gondolat arról, hogy érdemes-e aggodalmaskodó semmittevéssel várni a csodát, vagy inkább most kell nekifeküdni a munkának:

A Beatles-fiúk mindenüket azért adták, hogy Beatles-fiúk legyenek. Egész fiatalságuk erre ment. Míg mindenki más lógott és lazult, mi napi 24 órát dolgoztunk. (John Lennon)

1 hozzászólás

  1. Nagy Albinné Kata

    Nagyon helyénvaló,amiket mondasz,jók az idézetek.Nagyon jól hasznosítható segítséget és ötleteket adsz.
    Csak köszönni tudom!Köszönöm.