Utálom a Halloween-t, legyen inkább: Hello, Wien!

Szerző: | okt 29, 2010 | halloween, márkaépítés, ötletek | 16 hozzászólás

nicht-halloweenÖtösével érkeznek a Halloween-re időzített akciókról szóló hírlevelek. Ott tartunk, hogy sikerült üzleti eseménnyé tenni egy nem is létező — nálunk nem létező — ünnepet, még mielőtt gyökeret eresztett volna Magyarországon. (Remélem, szárba szökkenni nem fog.)

Semmi bajom azzal, ha gyerekek tököt vájnak, és közben mindenki vidám, nem vagyok kultúrnáci, és nem is akarok hiperkonzervatívnak tűnni, aki a halottak napi ünnep megcsúfolását látná a Halloween-ben. Egész egyszerűen szerintem ennek itt nincs gyökere, és az egész olyannyira bizniszlájk, hogy már-már veri a Valentin napot, amit szintén nagyon utálok. (Elnézést kérek mindkét esemény híveitől.)

Úgyhogy amíg mindenki ezerrel küldi a leveleket, hogy "a töklámpásban elfüstöltük az árainkat", meg "horror árak csak most", addig én adok Önnek pár olyan ötletet, amivel minden ilyen tömeghiszti nélkül fel tudja hívni a figyelmet a cégére.

Elöljáróban egy gondolat arról, hogy érdemes-e valamit kizárólag a pénzért csinálni.

A Formula-1-ről nehéz lenne azt állítani, hogy nem kőkemény üzlet. Mellesleg sport, de főleg üzlet. Az F-1 korlátlan ura, Bernie Ecclestone, aki az idén 80 éves, de még minden versenyen ott van, szervez, irányít, balhézik, és nem mellesleg a vagyona vetekszik a teljes magyar költségvetés összegével így nyilatkozott a múlt héten:

"Soha, semmit nem csináltam pénzért. A pénz csak a mellékterméke mindennek, amit csinálok. Ez kezdettől fogva így volt. Már húsz éves koromban is egy nagyon sikeres vállalkozást irányítottam. De akkor is az motivált, hogy jó üzleteket kössek – nem maga a pénz." (Forrás: www.a5.hu)

A lényeg tehát: úgy kell pénzt keresni, hogy azt közben élvezni is lehessen. Aki jól csinálja, az nem a pénzért dolgozik, hanem a kihívásért, egy magasabb célért — a lényeg, hogy a pénz mellesleg van ott. Ott van, de nem az övé a főszerep.

Azt mondják, a jó üzletemberek 80%-ot hoznak ki egy üzletből, a profik 90-et, Ecclestone közel 100-at. Vagyis igenis úgy van, hogy nem azé az elsöprő győzelem, aki csak győzni akar, hanem azé, akinek ezen kívül más is van a fejében.

Márpedig elsöprő győzelmet aratni tömegmódszerekkel nem lehet.

Ezért kell mindig mindent másképp csinálni, mint ahogy a tömeg csinálja.

Egyáltalán eladható a termékem??

Egy csésze kávéban több, mint 1000 féle vegyi anyag van. Ezek közül 26-ot vizsgáltak patkányokon, és a 26 vizsgált anyag fele rákot okozott.

A kávé mégis tömegcikk.

Ha az Ön terméke ennél kevésbé veszélyes, biztosan eladható.

Mennyire hihetek mások felméréseinek?

Semennyire.

A legújabb kutatások szerint az egerek nem szeretik a sajtot. Ha az általános vélekedésre alapozva akar eladni a piacának, úgy járhat, mint az, aki sajtot akar értékesíteni az egereknek.

A saját piaca igényeit kizárólag a saját piaca tudja megmondani. Önnek kell megkérdeznie őket, hogy mit szeretnek, hogyan szeretik, különben alaposan mellé fog lőni.

Kell-e érteni a statisztikák elemzéséhez?

Azok közül, akiket kígyó mart meg, minden harmadik ittas volt. Minden ötödiknek pedig volt tetkója.

Az egyik kollégámnak is van tetoválása, mégsem fél, hogy egy átmulatott éjszaka után megmarja a kígyó. És szerintem igaza van.

Ha ugyanis Európában paták dobogását halljuk, alapvetően lovakra fogunk gondolni, nem pedig zebrákra. Vagyis a statisztikákat is csak a megfelelő környezet figyelembevételével szabad értelmezni. 

Számít-e a márka?

Ha ma piacra dobnák, egy hét alatt hány darab fogyna el Reginald Kenneth Dwight lemezeiből? És ha a saját nevén adná ki, vagyis azt írná a borítóra, hogy Elton John?

Megvenné-e valaki James Osterberg lemezeit? És Iggy Pop CD-it? Pedig ez ugyanaz az ember.

Ki tudja, ki az a Robert Allen Zimmerman? Úgy már ismerős, hogy Bob Dylan?

Akkor most számít a márka vagy nem?

Fiatal korában Picasso – még szegényen – saját képeivel fűtött. Eszébe jutna ma valakinek egy fiatalkori Picasso képet tűzre vetni? Még ha nem is szereti a Mester műveit, akkor is inkább elárvereztetné, és a befolyt pénzből venne magának egy palotát saját kazánnal, nem?

A minőség nem elég — kötelező, de nem elég —, szükség van a bevezetett és elismert márkára.

Ha Ön nem ismert márkát árul, akkor cserélje le, vagy tegye ismertté. A cégét pedig kezelje úgy, mint egy márkát: építse fel az ismertségét, különben a vevők jelentős részét nem szerzi meg.

A vevő szokásai

Az összes hobby közül a kertészkedésre költenek a legtöbbet az emberek. Mégis hogy néz ki a legtöbb kertészeti üzlet? A legjobb esetben úgy, mint egy szakbolt: minden szépen rendszerezve ott van a helyén. Mert azt hiszik, hogy az emberek azért kertészkednek, mert kell.

Pedig ha tudnák, hogy ez igaziból hobby, akkor az egészet át lehetne hangolni úgy, hogy a vevő kétszer annyit vásároljon, mint amennyit eredetileg tervezett, mégis boldogan térjen haza. Tele lehetne pakolni az üzletet mindenféle vágykeltős dologgal, és nem a műtrágyákat kellene felhalmozni, hanem madáretetőket, kerti kütyüket kellene a kirakatba tenni.

Figyelem!

Bármilyen unalmas terméket is árul — nézze, itt van nekem a bélyegző, tudja überelni unalmasságban? —, biztos van valamije, amibe bele lehet szeretni. Amit nem azért vesznek, mert kell, hanem azért, mert jó, mert szerethető. Ha pedig rovarirtással foglalkozik, akkor is ki fog tudni találni valamit, amiért inkább Önt érdemes választani, mint a többieket. Például ad egy illatgyertyát, hogy ne a rovarirtó szaga terjengjen a házban, miután végzett a munkával.

Hogyan építsen márkát? Hogyan reklámozzon?

Legyen bevállalós! Csinálja másképp, mint a többiek, különben sosem veszik észre annyian, amennyien akkor fogják, ha elég merész.

Egy-két ötlet

1. Képességfejlesztő játszóház hirdetése

Egy csecsemő 300 csonttal születik, de mire felnő, ebből már csak 206 marad meg. Ha nem fejleszti a kreativitását, az ugyanilyen arányban fog eltűnni. De a mi játszóházunkban…

2. Szaniter üzlet hirdetése

Egy átlagember az életéből 3 évet a WC-n tölt. Nem mindegy, hogy hogy rendezi be!

3. Étterem hirdetése

Hat-hét hónapos korunkig képesek vagyunk egyszerre lélegezni és nyelni is. Felnőtt korunkra ezt a képességünket teljesen elveszítjük, helyette megtanulunk kapkodva enni.

De ha nálunk ebédel, eszébe sem jut majd rohanni. Élvezze a régimódi kiszolgálást, és a Nagyi receptje szerint készült ínycsiklandó ételek zamatát, és ne siessen sehová.

4. Hangszerbolt hirdetése

A Beatles egyetlen tagja sem tudott kottát olvasni. (Bár Paul McCartney később megtanult.) Önnek sem kell zenei zseninek lenni, ha meg akar tanulni zenélni! Kezdőtől a profiig mindenki számára ajánlunk hangszereket, és ha mégis meg akarna tanulni néhány mesterfogást, összegyűjtöttük Önnek a 100 km-en belül található zenetanárok elérhetőségét.

Ucsityszja, ucsityszja, ucsityszja!

Azt hiszem, Leninnek tulajdonítják a "Tanulni, tanulni, tanulni!" szállóigét. Úgyis mindjárt itt van november 7., ám legyen az ő érdeme.

A lényeg, hogy Ön se feledkezzen meg róla: akkor fog a többiek előtt járni, ha folyamatosan képzi magát.

Hiába van jobb terméke, mint másoknak, az egymagában nem elég. Tudta, hogy az öngyújtót előbb találták fel, mint a gyufát? A gyufa mégis elterjedt. Nem elég modernebbnek, jobbnak lenni. El kell tudni terjeszteni a hírt, hogy Ön van, hogy jó, hogy érdemes Önt, a cégét választani.

Mit gondol, melyik országban van a legtöbb egyetem?

Indiában.

Erre majd emlékezzen 20 év múlva, amikor a világ GDP-jének nagyobbik részét már rég nem Európa vagy Amerika termeli meg, hanem Kína és India.

Addig is, hogy Ön ne a vesztesek közé tartozzon, kitaláltam valamit.

Hamarosan minden vásárlónk olyan ajándékot kap a bélyegzője mellé — igen, akár egy bélyegző mellé is! —, amellyel a piaca élére tud állni.

Semmi trükk, ingyenes az egész, járni fog a bélyegző mellé.

És nem is egy ajándékot kap, hanem egy egész csomagot.

Hamarosan.

Figyeljen, rövidesen jön a Nagy Bejelentés!

Ha tetszett a bejegyzés, bátran nyomja meg a Tetszik (magyarul: Lájk) gombot!

Ne iratkozzon fel a Bélyegző Expressz Blog blogértesítőjére, ha nem szeretne értesülni az ilyen hírekről. Ha mégis szeretne, és Ön még nem regisztrált olvasója a Bélyegző Expressz blognak, akkor  gyorsan regisztráljon itt.

Horváth Attila

Bélyegző Expressz
Minőségi bélyegzők, expressz gyorsasággal, garanciával!
1163 Budapest, Cziráki utca 26-32., Főépület, 1. emelet 115.

Telefon: 06 (1) 411 1212
Telefax: 06 (1) 411 1313
Nyitva tartás: (munkanapokon) 10 és 17 óra között

www.belyegzoexpressz.hu

16 hozzászólás

  1. Langmár Zsuzsa

    A kávés példa, és a többi is nagyon ott van Attila. Élvezet olvasni az írásaidat 🙂

  2. Völgyesi Péter

    Szívemből szólsz Attila! Szuper!

  3. Csaba Anna-Mária

    Nagyon tetszett! Élvezettel – és nem tagadom, kis irígységgel – olvastam. Gratulálok!

  4. Gönye Zoltán

    Attila, nagyon tetszett az írásod, gratulálok!

    gz

  5. Losonczi János

    Csak azért nem szólok hozzá minden bejegyzéshez, mert unalmas lenne minden egyes alkalommal leírni, hogy „remek írás, köszönöm!”.

    Ezért most sem teszem 🙂

  6. Horváth Judit

    Végre valaki, aki nem nyafog, hanem kreatív lehetőségek tárházát vonultatja fel:)

  7. Szalai Gabriella

    Attila, a kedvencem a kígyómarásos!

    Nagyon ott van ez a blogbejegyzés! Gratulálok!

    Mosmáraztán vennem kell új bélyegzőt! Szórakoztatsz itt engem, meg minden… 🙂

  8. BobMaster

    Huhh, Attila

    Nekem úgy tűnik, hogy ennél sokkal többet szerettél volna elmondani, csak összetömörítetted valami sűrű eszenciává és beborítottad az olvasók közé.

    Érdeklődéssel várom a „Nagy Bejelentést”, bár most éppen egy főre 4 Trodat jut, de megoldjuk valahogy 🙂

  9. Kruska Tibor

    Attila, ma felétek jártam ismét, de úgy látom, jól tettem, hogy nem zavartalak meg e remekmű megalkotása közben 🙂

  10. Aniko

    Attila! Ismét nagyon szórakoztató és hasznos! Köszönöm.
    A kávés nekem is bejön, a zebrás szintén.

    Ebből szállóige lesz, akárki meglássa:)

  11. Borbényiné Nóra

    Attila nem fogod elhinni egyetlen horror áras ajánlatot sem kaptam, de olyan e-mailt amiben erre buzdítanak, hogy csináld ezt többet is! Látszik nem dől már be ennek mindenki 🙂 A te írásodnak viszont nagyon örülök és az egyik mondatodon nagyon gondolkodom, hogy valahogy átoperálom a közelgő akciómba! Ezt: „De akkor is az motivált, hogy jó üzleteket kössek – nem maga a pénz.” eddig úgy hallottam, hogy az a motivál, hogy jobbá akarom tenni valaki(k)nek az életét, de ez a jó üzletkötés is tetszik! 🙂

  12. Marchello

    Attila remek az írás, nagyon értesz hozzá, hogy hogyan kell a pennát (értsd, billentyűzetet) bűvölni. 😉

    A tartalmával is maximálisan egyetértek. Ez a legjobb, holnap nekiállok berendezni a toalettet 🙂

    „Egy átlagember az életéből 3 évet a WC-n tölt. Nem mindegy, hogy hogy rendezi be!”

    Baráti üdv,
    Marchello

  13. Máté Csaba

    Hát megint tanultam valamit. A legjobb post-okat el szoktam menteni, hogy újra el tudjam olvasni később is, mert nagyon tanulságosak. Na ez most megint egy ilyen írás lett.

    Kicsit aggódom a többiek miatt (már akiket olvasni szoktam), mert mostanában túlnyomóan a te írásaid kerülnek elmentésre nálam. Gratulálok hozzá mégegyszer.

  14. Apati Gabor

    Ma is tanultam valamit. Gratulalok a vallalkozasodhoz, es az hozzaallasodhoz.

  15. Isi

    Vazze! Falhoz vágtam a ma reggeli tejeskávémat és levakartam a Donald rágós tetkóimat… Vagy elértettem valamit?

  16. Tulok Imre

    Attila! Nagyon élveztem! Érdemes volt megírnod! 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tweets that mention Bélyegző Expressz Blog -- Topsy.com - [...] This post was mentioned on Twitter by Gabor Wolf, Horváth Attila. Horváth Attila said: Nicht Halloween! Guten Tag, Bécs!…